Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nej, det är i alla fall Ischgl på den sista bilden. Känner igen Flimspitz och Idjoch.Ja alltså litet osäker är jag. Men jag tror inte att det är i StAnton som jag besökte året innan.
Nja, jag har varit i Ischgl en gång, och det var 1989.Jaha, passande till coronasäsongen ja.
PC med ? Trodde han löst sen 15.41
Ja det stämmer. Och jag tror det är Idalp på min bild. Men det ser litet annorlunda ut idag med liftarna.Nej, det är i alla fall Ischgl på den sista bilden. Känner igen Flimspitz och Idjoch.
Ja, webcam kände jag igen direkt.Nej, det är i alla fall Ischgl på den sista bilden. Känner igen Flimspitz och Idjoch.
Inte invånarna som är risken om man åker dit, corona eller annat…Nja, jag har varit i Ischgl en gång, och det var 1989.
Ischgl är nog den Corona-säkraste platsen i Alperna, alla invånare har antikroppar.![]()
Snyggt!Sudelfeld - Bayrischzell
Schwein gehabt som de säger här nere, snubblade på den.Snyggt!
Du hann precis, måste gå offline nu!
Ja, någonstans längs Waldstätterweg där på Rigi, precis!Ungefär där?
Visa bilaga 14167
Tacksamt med sjöar i Schweiz!Ja, någonstans längs Waldstätterweg där på Rigi, precis!Möjligtvis lite längre väster ut, närmare Langmatt. Det är alltså Brunnen som syns nere vid sjön, Fronalpstock ovanför på andra sidan ”knät” på Vierwaldstättersee.
Ser betydligt mer exotiskt ut på den bilden tycker jag.
Tillbaka till @STORPOTATEN
Nej, det är inte din drömdal tyvärr.Påminner litet om Val d’Anniviers som jag drömmer om?
Le Toûno?
Mont Rogneux, klassisk utsikt rakt söderut från Verbier. Fantastiskt skidberg sägs det, men jag är skeptisk...Mont Rogneux, easy peasy....![]()
Ja, kan inte vara så kul, tänk så mycket svett man måste betala för varje åkmeter!Mont Rogneux, klassisk utsikt rakt söderut från Verbier. Fantastiskt skidberg sägs det, men jag är skeptisk...![]()
![]()
Man åker väl upp på Bruson-sidan och går därifrån. Fast drygt 1000 fhm uppför blir det nog ändå…Mont Rogneux, easy peasy....
Edit: Finns ju inga liftar alls och det är över 3000 m högt, är ni skidåkare eller bergsbestigare?![]()
Ja, och hur jubbit måste nu inte det va.Man åker väl upp på Bruson-sidan och går därifrån. Fast drygt 1000 fhm uppför blir det nog ändå…
Det är ju alldeles utomförträffligt rätt!Weissen Lichts där ja, så vad kan de heta?
Innere Schwarze Schneid, Linker Fernerkogel, och Mutkogel?
Mitt förslag var att gå från Bruson-sidan och göra det på en dag, men de andra ville prompt gå från dalen och sova över i Cabane Brunet halvvägs. Funkade tyvärr inte för mig då jag hade fruga och barn med mig, så jag fick stå över....Ja, och hur jubbit måste nu inte det va.
Jag tror att @Hawk100 egentligen är en bergsbestigare som ändå tar med skidorna ibland.
Han tävlar säkert i triathlon på sommaren.![]()
Ha ha ha, snacka om felgissning!!! Nästan värre än mina sopiga gissningar på vilka berg som syns på bilderna!!Jag tror att @Hawk100 egentligen är en bergsbestigare som ändå tar med skidorna ibland.
Han tävlar säkert i triathlon på sommaren.![]()
Men de sparade in liftkort för två dagar!Mitt förslag var att gå från Bruson-sidan och göra det på en dag, men de andra ville prompt gå från dalen och sova över i Cabane Brunet halvvägs. Funkade tyvärr inte för mig då jag hade fruga och barn med mig, så jag fick stå över....![]()
Jag undrar om vi inte redan hade köpt liftkort dåMen de sparade in liftkort för två dagar!![]()
En timmas flygtid (med guide) i Abisko kostade 30 tkr i våras….Men de sparade in liftkort för två dagar!
Fråga:
Vad kostar ett helikopterlyft för en grupp?
Låter som ett rejält gästabud.Fjorton sorters sill, fyra sorters lax (eller var det fem?), skinka etc etc, och så spiddekaga på det, jag är inte hungrig just nu.
Men en bildgåta till kan man väl få ner.
Grimselsee och Finsteraarhorn längst bak.
Ja, nu är man "bugastinn".Låter som ett rejält gästabud.Helt rätt så klart, högsta toppen i alperna utanför huvudkedjan tittar fram. Första bilden längs stig på höger sidan av sjön/dammen. Andra bilden tagen från själva kraftverksdammen, eller möjligtvis Grimsel hospiz.
@PisteCarver får ta över igen.![]()
Vissa deltagare har blivit så duktiga på det här så snart censurerar jag bergen också!Du kände att du behövde censurera registreringsskylten?Eller var den också på gränsen, som den du hittade häromdagen?
![]()
Om berg gömda i dimma är det nya har jag missat att ta tusentals bilder senaste veckorna…Vissa deltagare har blivit så duktiga på det här så snart censurerar jag bergen också!![]()
Ditt svar på fråga ett tycker jag förtjänar ett godkänt.1. Spettberga som är högsta punkten i Skåne?
2. Keinahnungspitz i Tirol?