Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

jajemen tjåmuhas sydsida! skiers höger om toppen. finns massor där, och nordsidan på ballinbogicohkka mittemot är ju också superfint.

nästa bild dannedöharder!

Nu blir det grynig bild på stort berg. Vad heter toppen/berget däruppe?
1F8F5E8B-C8F1-4083-BCBA-5469CDCE1AFE.jpeg

Väldigt lik profil från det hållet. Försökte hitta några Everest anknytande ledtrådar men det enda jag fastnar på är att det efterfrågade berget bara är ca 80 meter mer över havet än vad Everest har fallhöjd från topp till North Basecamp.

Känner mig generös nu och bjuder på en ledtråd för att ringa in området.

Jag är rätt säker på att @STORPOTATEN , liksom jag har skidat ned för sluttningen som kommer in från höger i bild.

I corona-tider ser man ibland ut som en bankrånare i vilda västern, men vad heter den vassa piggen där uppe i bakgrunden?
1643664086024.png

Liten ledtråd, men en äkta sådan... En liten del av växtligheten på bilden är redigerad.

hafjell. "gubben" är bortredigerad
Helt korrekt! Samma bild zoomad och med gubben från Lillehammers OS uthuggen i skogen på andra sidan dalen kvar ses till vänster i bild nedan.

Det är från den flacka Hafjellstoppen på bilden. Svårt att åka dessa gröna pister i motvind... Dock betydligt bättre längre ned, med rejäl fallhöjd och riktigt fina långa rödsvarta backar mot dalen.

Ordet till Ivo!

1643715224822.png

Fast det såg mest ut som om det var ”Klot-Ove”……🤔

(men när du säger Danne och Ellas fall i videon så måste jag väl ändå gissa på det….😉)
Haha, fanns visst ljud till videon 😂
Kan det vara så att @STORPOTATEN är den riktige Danne die hard?

Över till @Hawk100 som kanske har fler bilder på vår legendariske potatis..?

Frågan lyder:
Vad heter coluairen och vad heter mannen?
Haha...vafaan, den där videon är ju bannlyst @Ivo del Scandi !! :ROFLMAO::ROFLMAO:
Kan det vara så att @STORPOTATEN är den riktige Danne die hard?
Möjligtvis Danne Died hard?
Det är andrenalinkicken man vill åt! Fast många gör det väl för att skryta mest? Eller som i det här fallet för en video med en riktigt stor vurpa. ;)
Precis, man är ju en "entertainer"....Håll till godo!

Snödjup

Tillbaka
Topp