STORPOTATEN
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Tur-som-en-tokigtind?okejokej jag chansar!
vart har denhär hängdrivan fallit ner just efter jag trampat runt på den?
Eller Rombakstötta?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tur-som-en-tokigtind?okejokej jag chansar!
Hur vore det med en monteringspunkt lite längre fram på skidorna för att motverka bakvikten?Haha...vafaan, den där videon är ju bannlyst @Ivo del Scandi !!
Möjligtvis Danne Died hard?
Precis, man är ju en "entertainer"....Håll till godo!
Motverkar det snabbt skiftande underlag? Då slår jag till direkt!Hur vore det med en monteringspunkt lite längre fram på skidorna för att motverka bakvikten?![]()
okejokej jag chansar!
Ingen aning, jag åker aldrig sån farliga rännor, jag heter ju PisteCarver!Motverkar det snabbt skiftande underlag? Då slår jag till direkt!![]()
… högst upp i bilden bakom himlen är rymden, och därifrån syns alla trådens tidigare bildgåtor.
Ska du säga som åker livsfarliga klipprännor.Det var som faan!!!
Du kör ju som en dåre….![]()
Mätte lite grovt på kartan och tyckte jag la mig konservativt. Hördes att det gick bra fort på slutet! Vågar sällan släppa på så där, för dåliga pister och för mycket folk i Engelberg... Å andra sidan klockar jag ofta över 50 km/h offpist, som vissa nog skulle tycka är galet.Liften är Nörderjoch 1 i Kaunertal, och mycket finare förhållanden för carving än så här får man inte. Backen är lite kort, den bästa carving backe jag känner till är röd Kaserer 1 i Hintertux, den är tre ggr längre och lutar lite mer.
Den gula åklinjen i Google bilden är 600 m lång och avverkas på 29 s till dit åket slutar där jag korsar liftspåret vid den lilla bäckravinen.
Det ger 74 km/h, det går ofta fortare än vad man tror, vilket man bör tänka på när det är mycket folk i backen.
Ladda ner Ski Tracks appen (som mäter en massa saker) om ni inte redan har den. Den var inte påslagen den här dagen (den suger mycket mobilbatteri), och mobilen hade det redan tungt i de 12 minusgraderna.
Och vinnaren är… @Kalle_Luzern som kom närmast.
Din bild nästa!
Nej, tyvärrAndermatt?
Arosa är det. Valbellahorn längst bort till vänster.