Kalle_Luzern
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Nej...Engstlenalp?
Kommit ledtråd.Hallo där....Har du överlevt?
väntar på ledtråd....
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nej...Engstlenalp?
Kommit ledtråd.Hallo där....Har du överlevt?
väntar på ledtråd....
Där satt den! Trodde inte ledtrådar skulle behövas.Trübsee-Jochpass?
Det må vara Penkenbahn.
De är poppis de där barerna med namn som Eis-bär, Ice Bar osv. Släng in det i en googling tillsammans med Zillertal så hamnade man här.Stämmer bra! Fantastisk lift som startar mitt inne på gågatan i den fina staden Mayrhofen. Ordet till SP!
Visa bilaga 16763
Nix.St Moritz. Piz Bernina.
Man passar ju på medans du är upptagen, men inte trodde jag detta skulle ligga kvar i närmare 7 timmar...Also… här har man precis öppnat mobilen och ni gissar och gissar…
Sista bilden visar ju hela Silvretta Nova, och du har väl taget den från Schruns?
Jaja, Hochjoch då!Man passar ju på medans du är upptagen, men inte trodde jag detta skulle ligga kvar i närmare 7 timmar...
Nu efterfrågade jag visserligen namnet på skidområdet, men det är ju en petitess om man nu identifierat Schruns, så jag godkänner det.
Då får vi kanske en bild från .....Davos?![]()
Well, du får jättegärna lägga upp bilden på Fjätervålen/Lofsdalen så snart du knäckt @fredw's kluriga, och "heliga" gåta.Kanske bröt mot reglerna nu - sorry![]()
Just det! Det är taket på det enorma klostret i lilla Ettal som syns på bilden, och alldeles i närheten finns staden Oberammergau där man mer eller mindre regelbundet genomför ett sorts "passionsspel" sedan 1634. Mer känt i t ex Australien och USA än i Sverige.Ettal, och om det är rätt ger jag bollen till @luddeckens![]()
Jo, men vilket? Finns ju mer än ett…Bellinzona slott?
Korrekt! Står mitt i stan. De andra två kastellen mer uppe på bergssluttningen.Castelgrande?
Jag tror, att du har nästan rätt, men inte.Du är uppe på Kapall och på väg ner i Mattun?
Jag tror du står här vid röda korset. Du har solen nästan rakt söderut, lilla stugan på din vänstra sida och liften en bit bort på höger sida om stugan..Jag tror, att du har nästan rätt, men inte.
P.S. Jag tror, att vi var på andra sidan?
Jag litar på dig! Jag trodde vi var då i Rendl... Din tur @STORPOTATEN !Jag tror du står här vid röda korset. Du har solen nästan rakt söderut, lilla stugan på din vänstra sida och liften en bit bort på höger sida om stugan..
Visa bilaga 16797
Ja int fan vet jag, jag bara spekulerar....Jag litar på dig! Jag trodde vi var då i Rendl... Din tur @STORPOTATEN !
Hoppas jag hittar på söndagen till Rendl, och backside, och ännu tillbaks till systemet.... Men, hej, behöver nån guiding till Hinterer Rendl på söndagen? Här är en bra guide...
Inte mOver. Den här var mer glänsande i tyget/stilen.
Nix, Inte Colmar heller.Colmar?
Tredje gången gillt som det heter, men inte denna gången är jag rädd.Descente?
Så här kan vi inte hålla på…