Kalle_Luzern
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Bjuder på en pausbild. 
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag trodde också det var Tjäktjatjåkka/Ceakcacohkka på bilden, men alltså inte.Nära Nallo e det men heter detta berg Ceakcacohkka?
Skönt att man iallafall kan utesluta Nya Zeeländska bergmen rätt hemisfär
Oj, analoga kartor!Det är bra med variation! Själv e jag fascinerad av att mån tar nått liftfoto i udda alpby på 1min. Har själv rört mig i sapmi en hel del, mindre det senaste årtiondet.. å får nu int alls fast mig är genuint intresserad av var vi är och om jag missat nån pärla. Bild för att illustrera mina försök
Delvis en Yrkesskada e jag rädd.. då man ska kolla ”påriktigt” vill jag ha papper. Vill dock poängtera att jag inte är en fullskalig relik o lever nog i symbios med telefonen annars..Oj, analoga kartor!![]()
Nä, jag tänker ju på alla andra som har följt den här bildgåtan hela helgen.Otålig kille , denna där PistCarvaren.....![]()
Lös bildgåtor först om du vill lägga upp bilder här.
-38 grader? Respekt!Skönt! såklart helt rätt pistcarvern. en väldigt fin tur nära narvik, åk dit om ni är i krokarna! va nervös för att gåtan tog lång tid att lösa, och jag varit upptagen med jobb och inte kunnat kolla så ofta.
jobbat utomhus i 50cm puder sen sju imorse(underbar skidåkning, men kyleffekt på -38, hemskt kallt!), kanske en ok ursäkt för lång frånvaro. men nu ska jag vänta med att gissa rätt förän jag kan vara mer på datorn!
över till alperna!
Det var bra gissat!Gissar vilt, Osthangsbanan, Fjällgårdsbanan och Solliften.
Skilift Nollen?Då undrar jag vad den här liften heter. Som synes är säsongen där över redan, även om det nog kommer snöa där till helgen.Skitsvår tror jag, så har ledtrådar på lager.
Visa bilaga 17662
Fy tusan, hur hittade du den?Skilift Nollen?