Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Fy tusan, hur hittade du den? :unsure: Hade en bild på Wildspitz och Gnipen redo som ledtråd. De ståtar nämligen på deras pistkarta:
Visa bilaga 17664

Över till @STORPOTATEN
Äsch då, det var väl inga problem. En synnerligen välkänd skidort! 😉
Rena rama rötan - såg pluttigt ut så jag tänkte jag ger det några minuter att spana in pyttesystem i nordläge i krokarna. Spanade då in Nollen på maps..såg ju väldigt likt ut. :)
1648542298535.png

Ok, här kommer en "skitsvår" till... :)
Vad heter toppen vi siktade på att bestiga denna dag? Och ja, det finns lite ledtrådar att få....
1648542681329.png

1648551907325.png

Senast ändrad:
Jag trodde att nästan alla redan hade haft Corona?:unsure:
Man kan ju få det var som helst och det är inte över förrän ”alla” har haft det.
Är du kvar i Schweiz?
Tydligen kan man få det flera gånger…. ☹️
Nä ligger hemma i soffan och tycker synd om mig själv, sådär som bara vi förkylda män kan…..😉

Präxis, det är vår gamle vän Rotpleiskopf vi siktar på här. Nordvästsidan ser ju väldigt inbjudande ut.
Men som vi inte riktigt når upp till tyvärr. Det blev lite väl brant och sten(is)hårt och hade nog passat bra med isyxa/stegjärn vilket vi inte hade. Så vi fick skita i toppen, men nästa gång, då jevlar.. 🙃

Tillbaks till @Kalle_Luzern

Senast ändrad:
Tror du fångade det på vägen från Arlanda @Hawk100 ;)

Förra bilden från i söndags, den här tog jag i lördags. Var är den tagen, och vilken kulle kan man åka upp på med bergbanan vars dalstation syns i bild?
IMG_3663.png

Dags för en ledtråd till då.
Bilden är tagen i Schweiz men det efterfrågade skidområdet på andra sidan de inringade topparna ligger i ett annat land. Topparna är gränsberg.

Du stod på Weissfluh, inringade bergen är Drusenfluh (med Dri Türm) och Sulzfluh. Så då borde du vara ute efter Golm i Montafon?
Japp, visst är de inringade bergen Drusenfluh och Sulzfluh, och på andra sidan ligger skidområde Golm.
Jag kom till att tänka på att trots att jag totalt har tillbringat 5 veckor i Montafondalen genom åren, och även bott en vecka i Tschagguns, så har jag faktiskt aldrig åkt skidor i Golm. Det har alltid blivit Silvretta Nova, och så någon gång Hochjoch/Schruns.

Dåså, över till @Kalle_Luzern igen!(y)

Tillbaka
Topp