Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Njäe, här har inte skurits i några bilder. Men däremot gjorde jag en förhastad slutsats, vilket var att jag tänkte att vägen var Timmelsjoch Hochalpenstrasse och Gaislachkogel således låg mer åt höger. Men så var det ju inte, du har helt rätt. 👆
Så tydligen inte glömsk, men lite snurrig i alla fall. 🤪
Den där vägen fick man köra förr i tiden när man skulle åka sommarskidor i Sölden. Den börjar på nedre delen av Gaislachkogel och går sedan över till den andra sidan dalen. Riktigt läskig när man kommer ovanför trädgränsen, inga skyddsräcken och dödskalleskyltar i kurvorna. Brant när det går neråt och det började snabbt lukta bränt från bromsarna, motorbroms räckte inte utan man fick låta bilen rusa på och sedan pumpbromsa ner farten igen och så om igen…
Men det var ju en 245:a…:ROFLMAO:

Då startar vi fredagen med Kaiserwetter och en hytta, vad heter den?
1648793906488.png

1648826919024.png

Senast ändrad:
Nähä, se om man kan provocera fram en ledtråd…:LOL:
Cabane de Tortin?
Haha, jag satt och väntade på att någon skulle klämma ur sig ett första försök. För då är man ju värd en ledtråd! (y)
Ok, ledtråd. Vi är inte i Schweiz. Berget ser maffigt ut, vilket det också är, men inte så högt som man kan tänkas tro. Min åsikt i alla fall.
Här talar man tyska.

Den här bilden föll uppenbarligen ingen i smaken. Men två svar inom en minut var ju trevligt i alla fall. Bra bra bra. (y)
Men inget var korrekt tyvärr.
Så lite fler ledtrådar. Hyttan ligger på ungefär 2300 möh, och toppen cirkus 700 meter ytterligare högre upp. Och båda två i Österrike alltså.
Dalen är ganska poppis och slutar i en återvändsgränd. I alla fall en viss del av året.....

Senast ändrad:
Får nog säga att vad jag fram för allt lärt av den gåtan är att jag inte har några bra kartor för att hitta hüttor i grannländerna (förutom Liechtenstein, som har begränsat med hüttor ändå)...

Senast ändrad:
Puh.... det är inga lätta gåtor han lägger upp den där Potätan!😓;)

Nu blir det lite lättare!
I bilden finns det en bergstopp som är högre än 3500 möh.
Markera den och lägg upp bilden igen.
Jag kollar svaren kl 21 och utser en vinnare.:)
1648830349684.png

Puh.... det är inga lätta gåtor han lägger upp den där Potätan!😓;)

Nu blir det lite lättare!
I bilden finns det en bergstopp som är högre än 3500 möh.
Markera den och lägg upp bilden igen.
Jag kollar svaren kl 21 och utser en vinnare.:)
Visa bilaga 17724
Snacka om dåligt med puder…
Edit: för övrigt 40 cm nytt på Titlis senaste dygnet. 😁☃️⛷️

Senast ändrad:
Då var det dags för ett avgörande.
Eftersom jag gick på det stora aprilskämtet idag, så var jag ju tvungen att ge igen lite...:);)
Det finns såklart ingen bergstopp över 3500m i bilden (jag tror att @STORPOTATEN genomskådade det).
Högst i bilden är Hohe Geige till höger med 3393m.
@Kalle_Luzern har markerat Dreitorspitze 2682m (tror jag), och eftersom Potätans jättepil pekar på Zugspitze 2962m så är det högre.
Stort grattis 🏆🎉 till @STORPOTATEN som får ta över fredagskvällsskiftet!👏;)

Tänkte att det kanske var ett skämt eftersom du knappast lägger upp bilder utan snö annars. :LOL: (y) Som vanligt kass kvalla på bilden, hade kunnat vara Tödi i någon ovanlig vinkel där i bakgrunden. ;)
Det var första skiddagen från försäsongsresan förra året. Alla sydsluttningar var bruna, jag har haft med bilder tagna söderut, de är vita. Andra dagen trillade det ner en meter puder över oss.

Då var det dags för ett avgörande.
Eftersom jag gick på det stora aprilskämtet idag, så var jag ju tvungen att ge igen lite...:);)
Det finns såklart ingen bergstopp över 3500m i bilden (jag tror att @STORPOTATEN genomskådade det).
Högst i bilden är Hohe Geige till höger med 3393m.
@Kalle_Luzern har markerat Dreitorspitze 2682m (tror jag), och eftersom Potätans jättepil pekar på Zugspitze 2962m så är det högre.
Stort grattis 🏆🎉 till @STORPOTATEN som får ta över fredagskvällsskiftet!👏;)
Wot!?! Nej nej nej, jag lämnar in överklagan med hänvisning till att min pil endast var ett skämt och utom tävlan. 🙃
Men det går väl inte igenom, så jag lämnar över bildgåtan till valfri lirare. 👍

Tillbaka
Topp