STORPOTATEN
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Sömlingshågna.Ok, vad heter den här klumpen? Visa bilaga 17716
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Sömlingshågna.Ok, vad heter den här klumpen? Visa bilaga 17716
Den där vägen fick man köra förr i tiden när man skulle åka sommarskidor i Sölden. Den börjar på nedre delen av Gaislachkogel och går sedan över till den andra sidan dalen. Riktigt läskig när man kommer ovanför trädgränsen, inga skyddsräcken och dödskalleskyltar i kurvorna. Brant när det går neråt och det började snabbt lukta bränt från bromsarna, motorbroms räckte inte utan man fick låta bilen rusa på och sedan pumpbromsa ner farten igen och så om igen…Njäe, här har inte skurits i några bilder. Men däremot gjorde jag en förhastad slutsats, vilket var att jag tänkte att vägen var Timmelsjoch Hochalpenstrasse och Gaislachkogel således låg mer åt höger. Men så var det ju inte, du har helt rätt.
Så tydligen inte glömsk, men lite snurrig i alla fall.![]()
Stämmer bra!Sömlingshågna.
Haha, jag satt och väntade på att någon skulle klämma ur sig ett första försök. För då är man ju värd en ledtråd!Nähä, se om man kan provocera fram en ledtråd…
Cabane de Tortin?
Den här bilden föll uppenbarligen ingen i smaken. Men två svar inom en minut var ju trevligt i alla fall. Bra bra bra.Ascherhütte?
Hmmm, intressant gissning, men inte korrekt. Terrängen dock lite lik, och det är ganska så varmt.Men jag slår ändå till på Blanka Jagdhütte.
Ja det är det ju.Niederelbehütte är det.
Snacka om dåligt med puder…Puh.... det är inga lätta gåtor han lägger upp den där Potätan!
Nu blir det lite lättare!
I bilden finns det en bergstopp som är högre än 3500 möh.
Markera den och lägg upp bilden igen.
Jag kollar svaren kl 21 och utser en vinnare.
Visa bilaga 17724
Ja, jag har börjat med bergsbestigning.Snacka om dåligt med puder…
Kör en helgardering!Puh.... det är inga lätta gåtor han lägger upp den där Potätan!
Nu blir det lite lättare!
I bilden finns det en bergstopp som är högre än 3500 möh.
Markera den och lägg upp bilden igen.
Jag kollar svaren kl 21 och utser en vinnare.![]()
Icke, jag ser tydligt att pilen pekar på det bulliga berget i bakgrunden!Kör en helgardering!
Visa bilaga 17727
Det var första skiddagen från försäsongsresan förra året. Alla sydsluttningar var bruna, jag har haft med bilder tagna söderut, de är vita. Andra dagen trillade det ner en meter puder över oss.Tänkte att det kanske var ett skämt eftersom du knappast lägger upp bilder utan snö annars.![]()
Som vanligt kass kvalla på bilden, hade kunnat vara Tödi i någon ovanlig vinkel där i bakgrunden.
![]()
Wot!?! Nej nej nej, jag lämnar in överklagan med hänvisning till att min pil endast var ett skämt och utom tävlan.Då var det dags för ett avgörande.
Eftersom jag gick på det stora aprilskämtet idag, så var jag ju tvungen att ge igen lite...
Det finns såklart ingen bergstopp över 3500m i bilden (jag tror att @STORPOTATEN genomskådade det).
Högst i bilden är Hohe Geige till höger med 3393m.
@Kalle_Luzern har markerat Dreitorspitze 2682m (tror jag), och eftersom Potätans jättepil pekar på Zugspitze 2962m så är det högre.
Stort grattistill @STORPOTATEN som får ta över fredagskvällsskiftet!
![]()
Längre norrut rätt länOttfjället?
Nej. har varit snack om att återuppta en gammal omstridd industri som förut gick runt med hjälp av statligt stöd.Skäckerfjällen?
Ligger på gränsenSteinfjellet?
Nej jag eftersöker ett berg så långt norr ut som möjligt i Jämtlands länStorkluken då?