Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

ok en jävla lätt en då, vilken topp står jag på? &hur koolt är det med flames på stighudarna mellan 1 & 666?

bonuspoäng om nån kan gissa namnet på dagens åk som slutar med jämfotahopp över dehär skitäckliga bergschrunden&som syns på första bilden.

Bilagor

• 20220421_111440.jpg
    20220421_111440.jpg
    829.9 KB · Besök: 110
  • 20220423_140006.jpg
    20220423_140006.jpg
    432.7 KB · Besök: 114
nämen gissa nu,borde va lätt, flames är ju skitkoolt! &toppen skulle ju gissningsvis kunna vara nära nån av mina tidigare nyliga bildgåtor,men lägre än dom skithöga(i området iallafall)topparna i bakgrunden på bilden. va är det för topp jag står på?

I bakgrunden är det väl Vuoiddasriidda och du står vid ett röse. Jag tippar antingen Vassecohkka 1374 eller 1497, förmodligen den senare.

Flames på srighudarna är 582 av 666 coolt skulle jag säga.

nja fel på båda ramboscando,aldeles för lågt på båda gissningarna. toppen jag står på är 405 meter högre än vassis vanligatse topp& 178meter högre än vuoiddasriidda. &topparna i blickfånget är i sin tur kring 350 meter högre än den eftersökta toppen med röset.

nja fel på båda ramboscando,aldeles för lågt på båda gissningarna. toppen jag står på är 405 meter högre än vassis vanligatse topp& 178meter högre än vuoiddasriidda. &topparna i blickfånget är i sin tur kring 350 meter högre än den eftersökta toppen med röset.
Det ante mig nästan att det var fel när jag såg den andra bilden, att hitta bregleppet/bresprekk på Vassi är nog kämpigt! Hur som helst kom ju rätt gissning där strax efter. Som tröst kan jag nog ta bonuspoängen och säga rampen bredvid Nygrens led.

jajemen kebnetjåkka är rätt! med både nord och sydtoppen på kebnekaise i bakgrunden.
och inga bonuspoäng till ramboscandalous, nygrens triangel är det inte, och inte kittel eller jökel, finns många många fler vägar ner. bonuspoängen uteblir altså, ni måste helt enkelt besöka sveriges högalpina centrum lite mer.
och flames på stighudarna är såklart 666gånger så koolt som det kan bli på just den skalan.

kalle_losern nästa bild!

Du är nog inte uppe på Zinalrothorn, då borde man troligtvis sett lite mer av Matterhorn, men Trifthorn kanske? Eller mitt emellan de två?

På kammen mellan Blanc de Momming och L’Epaule. Arete du Blanc? Matterhorn sticker upp strax till vänster om Obergabelhorn.

@STORPOTATEN Matterhorn syns inte från Trifthorn (det vet vi från när vi var där uppe dagen innan) och kammen är för bred och felriktad för att vara Zinalrothorn. Så nära men ändå så långt borta! :) Istället blir det @PisteCarver som tar hem det - visst är det Arête du Blanc!
De de där vyerna har jag sett när jag var i Grimentz och Zinal.:)

Är inte hemma, men försöker slänga upp något från ”Ifånen”.
Kanske en trevlig bild från @RandoScando ’s hemland?

Senast ändrad:
Schweiz strikes again! 🤩😆
Ja, nu har mina två senaste skidresor (feb och apr) gått till Europas två dyraste länder. Och det är inga problem alls när man är där, men en månad senare när man är hemma, så blir man tvungen att ta något stärkande 🍷🍷🍷 innan man loggar in och betalar kreditkortsräkningen….💳💸:oops:

Ja, nu har mina två senaste skidresor (feb och apr) gått till Europas två dyraste länder. Och det är inga problem alls när man är där, men en månad senare när man är hemma, så blir man tvungen att ta något stärkande 🍷🍷🍷 innan man loggar in och betalar kreditkortsräkningen….💳💸:oops:
Jojo, men som det heter i kreditkortsreklamen... Priceless! Stämmer väl bra på vyn @RandoScando lyckats fotografera! :)
Ber du snällt kan det ordnas 2-3 nätters gratis sängplats på soffan här nästa gång... :ROFLMAO:

Visst är det liften med det passande namnet Fjellheisen, och hela skiers left är opistad terräng. :)
Ännu mer opistad terräng finns det skiers right från Nulheisen, där vi åkte mest. För Herr Hawk och Herr Potätan kan jag rekommendera att köra ytterligare 500 m skiers right från Nulheisen än vad vi gjorde, där brantar det till sig ordentligt och det finns lite rännor också.(y)
Inget för Herr och Fru PisteCarver som nöjer sig med ”soft-cruise”.:)

Över till @Hawk100 !

Visst är det liften med det passande namnet Fjellheisen, och hela skiers left är opistad terräng. :)
Ännu mer opistad terräng finns det skiers right från Nulheisen, där vi åkte mest. För Herr Hawk och Herr Potätan kan jag rekommendera att köra ytterligare 500 m skiers right från Nulheisen än vad vi gjorde, där brantar det till sig ordentligt och det finns lite rännor också.(y)
Inget för Herr och Fru PisteCarver som nöjer sig med ”soft-cruise”.:)

Över till @Hawk100 !
Va, branter? Nej usch, tacka vet jag lite gubbcruising, det är fin sysselsättning det!

Brant offpist är vi alldeles för gamla för……
Nä välpistat och mjuka sladdsvängar är mer lagom för våra trötta ben. Just ner för slutet av den här pisten var det kanske inte så välpistat efter lunch, men det var definitivt imponerande att de lyckat hålla den öppen trots att all snö runtomkring var borta sedan länge…..
Min fråga är vad liften som man kommer ner till heter??
1650857972133.jpeg

Då höjer jag svårighetsgraden lite. Här en speciell mellanstation, som bara kan användas i en riktning! Vad heter liften?
IMG_2888.JPG

Den kan man förvisso också komma till när det är mera snö. Men den här dagen åkte vi ner till Rastkogelbahn som ses i vänstra delen av bilden….
Imponerande verkligen. Det var ”konst-vårsnö” typ blött strösocker nere vid den dalstationen redan i februari. Mycket trevlig miljö, hela Zillertal, Mayrhofen inte minst och hela dalen upp mot glaciären.

Tillbaka
Topp