Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Yes!helags 1797?
En helgdag med sol? Tror du själv det var nån chans? :POm inte RandoScando tar emot passningen före kl 13 idag så är det fritt fram!
Han bor i Skåne, får ha lite överseende...En helgdag med sol? Tror du själv det var nån chans? :P
Live for nothing or ski for something.ramboscando
Det ante mig nästan att det var fel när jag såg den andra bilden, att hitta bregleppet/bresprekk på Vassi är nog kämpigt! Hur som helst kom ju rätt gissning där strax efter. Som tröst kan jag nog ta bonuspoängen och säga rampen bredvid Nygrens led.nja fel på båda ramboscando,aldeles för lågt på båda gissningarna. toppen jag står på är 405 meter högre än vassis vanligatse topp& 178meter högre än vuoiddasriidda. &topparna i blickfånget är i sin tur kring 350 meter högre än den eftersökta toppen med röset.
Regn och låga moln idag, men det var det inte när vi var här:Ute på vift så ger Norges Sly @RandoScando chansen med sin bild om han är vaken.Annars slänger jag upp nåt när jag kommer hem.
Inte en susning, men det där är ett knippe fantastiska berg!
Eller va vänta nu. Haha...de där känner man ju igen....man kanske inte skall förutsätta att det är tindar varje gång...Inte en susning, men det där är ett knippe fantastiska berg!![]()
De de där vyerna har jag sett när jag var i Grimentz och Zinal.@STORPOTATEN Matterhorn syns inte från Trifthorn (det vet vi från när vi var där uppe dagen innan) och kammen är för bred och felriktad för att vara Zinalrothorn. Så nära men ändå så långt borta!Istället blir det @PisteCarver som tar hem det - visst är det Arête du Blanc!
Schweiz strikes again!Eller va vänta nu. Haha...de där känner man ju igen....man kanske inte skall förutsätta att det är tindar varje gång...![]()
Ja, nu har mina två senaste skidresor (feb och apr) gått till Europas två dyraste länder. Och det är inga problem alls när man är där, men en månad senare när man är hemma, så blir man tvungen att ta något stärkandeSchweiz strikes again!![]()
Jojo, men som det heter i kreditkortsreklamen... Priceless! Stämmer väl bra på vyn @RandoScando lyckats fotografera!Ja, nu har mina två senaste skidresor (feb och apr) gått till Europas två dyraste länder. Och det är inga problem alls när man är där, men en månad senare när man är hemma, så blir man tvungen att ta något stärkandeinnan man loggar in och betalar kreditkortsräkningen….
![]()
Visst är det liften med det passande namnet Fjellheisen, och hela skiers left är opistad terräng.Fjellheisen?
Va, branter? Nej usch, tacka vet jag lite gubbcruising, det är fin sysselsättning det!Visst är det liften med det passande namnet Fjellheisen, och hela skiers left är opistad terräng.
Ännu mer opistad terräng finns det skiers right från Nulheisen, där vi åkte mest. För Herr Hawk och Herr Potätan kan jag rekommendera att köra ytterligare 500 m skiers right från Nulheisen än vad vi gjorde, där brantar det till sig ordentligt och det finns lite rännor också.
Inget för Herr och Fru PisteCarver som nöjer sig med ”soft-cruise”.
Över till @Hawk100 !
Jag såg nog Hawkens bild på dig när du åkte en tvärbrant sluttning mellan lavinskydden i Mayrhofen nyligen. Så jag tror nog att de gamla skibum-takterna sitter i forfarande.Va, branter? Nej usch, tacka vet jag lite gubbcruising, det är fin sysselsättning det!
Om det är så flackt att de kan bygga lavinskydd räknas det väl som gubbcruising, eller?Jag såg nog Hawkens bild på dig när du åkte en tvärbrant sluttning mellan lavinskydden i Mayrhofen nyligen. Så jag tror nog att de gamla skibum-takterna sitter i forfarande.![]()
Det kan inte stämma - jag hävdar lögn och förtal!Jag såg nog Hawkens bild på dig när du åkte en tvärbrant sluttning mellan lavinskydden i Mayrhofen nyligen. Så jag tror nog att de gamla skibum-takterna sitter i forfarande.![]()
Låter rimligt!Om det är så flackt att de kan bygga lavinskydd räknas det väl som gubbcruising, eller?![]()
Kanske, men om det blir något kommer det ta lite tidHelt apropå då @RandoScando : Kan vi se fram emot ett reportage med nämnda turer här på FR snart?![]()
Stämmer!!Rastkogelbahn?
Den kan man förvisso också komma till när det är mera snö. Men den här dagen åkte vi ner till Rastkogelbahn som ses i vänstra delen av bilden….Eggalmbahn?
Imponerande verkligen. Det var ”konst-vårsnö” typ blött strösocker nere vid den dalstationen redan i februari. Mycket trevlig miljö, hela Zillertal, Mayrhofen inte minst och hela dalen upp mot glaciären.Den kan man förvisso också komma till när det är mera snö. Men den här dagen åkte vi ner till Rastkogelbahn som ses i vänstra delen av bilden….