Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Italienska sidan?
Var tusan är han då då, uppe på Hochfeiler?![]()
Vet inte jag. Pfitscher Joch 2246 möh och Rotbachlspitze 2897 möh.Nej du hade rätt först. Rotbachlspitze = Pfitscher Joch 2897 m ö h.
Tydligen heter både passet och denna topp Pfitscher Joch. Tror jag.
Ordet till Storpotaten!
Nej du hade tydligen fel ändå, liksom Google där det står fel på ett ställe (vilket förklarar att jag av misstag gav dig rätt och avslöjade det korrekta svaret...) Hänger du med?Vet inte jag. Pfitscher Joch 2246 möh och Rotbachlspitze 2897 möh.
Inte hade jag rätt inte...
Visa bilaga 18584
En svår nöt helt klart.Nej du hade tydligen fel ändå, liksom Google där det står fel på ett ställe (vilket förklarar att jag av misstag gav dig rätt och avslöjade det korrekta svaret...) Hänger du med?
Visa bilaga 18585
![]()
Rätt svar är Rotbachlspitze 2897 möh.
I allafall - din tur!
Nja....fick feeling av den gamla trevliga norska Black Metal kulturen...och funderade på om jag skulle... Men nej. För så gör man ju bara inte.Är du på väg för att bikta dig?![]()
Mången gång har jag stannat på bron i Noppikoski och tittat ner på det strömmande vattnet. Men jag kan inte påminna mig om att det ser ut riktigt som på bilderna.....Noppikoski eller Wolfergrün
Chansar på Noppikoski
Jomenvisst, Noppikoski ligger mitt ute i Orsa Finnmark. Skog, skog och åter skog åt alla håll.Nu blev det intresserad!
Jag har ju studerat finska språk och litteratur till magister gradet, men jag har aldrig visst, hur länge söder går de där gamla finnskogarområdena. Noppikoski måste tillhöra till det.
Och, om ni vill ha en lektion om finsk talande områden i Sverige, så, jag kan ge en. Flera timmar, absolut värt varje tusen euro!
Nix, inte Pitztal. Fel land.Pitztal? Men ni har inte varit där sistone?
Yes yes, och så byns namn då.?
Har slut på bilder, så ingen aning vart du åkte efter Zillertal…..??Yes yes, och så byns namn då.?![]()
Har slut på bilder, så ingen aning vart du åkte efter Zillertal…..??
![]()
Klart han vet det, och bilder har han så det räcker och blir över i sin lilla mobil.Det vet du visst, din kanalje!Svara nu genast på frågan annars blir det snickerboa. Du måste väl ha något annat än Brösarps backar i bildförrådet?
![]()
Se där, Grainau heter byn och vi bodde på just Gasthof Höhenrain. Inget höjdarpang på något vis, förutom att de serverade en riktigt smaskig och stadig middag!Jaha, då svarar väl jag då efter @Hawk100 lämnat öppet mål. Gasthof är i Grainau iaf. Kyrkan hittade jag inte...
Japp, vi tog ett par dagar där efter Zillertal. Fantastiskt vackra omgivningar, väl värt ett besök. Garmisch var en trevlig by och skidåkningen på Zugspitze var helt ok, men något begränsad. Det är ju ett litet glaciärområde så man stökar av det gott och väl på en dag.Aha ni har turistat vid foten av+ spets? Just det, såg litet bilder flimra förbi nyss…
Vi fick varsin dubbel Wienerschnitzel i närheten, plus en massa gofsig potatis (härligt gott!) och gick genast upp ett halvt kilo var... Bra för sömnen men inte bra just innan man ska köra en bit (utom om man har elbil och ändå måste stanna för tankpaus var 13:e mil). Är det något nytt, att man får två schnitzlar per portion?Se där, Grainau heter byn och vi bodde på just Gasthof Höhenrain. Inget höjdarpang på något vis, förutom att de serverade en riktigt smaskig och stadig middag!
En Wienerschnitzel är alltid god. En dubbel är således dubbelt så god. Vet inte om det är något nytt, men jag gillar konceptet!Vi fick varsin dubbel Wienerschnitzel i närheten, plus en massa gofsig potatis (härligt gott!) och gick genast upp ett halvt kilo var... Bra för sömnen men inte bra just innan man ska köra en bit (utom om man har elbil och ändå måste stanna för tankpaus var 13:e mil). Är det något nytt, att man får två schnitzlar per portion?
Ja alperna är mycket vackra från den tyska sidan, man får liksom litet distans. En härlig känsla när man är på väg ner, att först se de gröna kullarna bli allt högre och sedan alperna i bakgrunden... Vi tog kanske samma väg som ni hem, i vårt fall via Seefeld, Mittenwald och Garmisch mm
Jag lyckades ta lite bilder på helgen som tur är. Och hemma efter jobbresan så har tid att hålla lite koll här också. Bild från i lördags, vilken topp var jag på väg upp till?Se där, Grainau heter byn och vi bodde på just Gasthof Höhenrain. Inget höjdarpang på något vis, förutom att de serverade en riktigt smaskig och stadig middag!
@Kalle_Luzern får ta denna då, eftersom @Hawk100 verkar högst ovillig.![]()
Ja här var det sannerligen tyst, trots de fina ledtrådarna.Oj, vilken stiltje!Inte ens fredag ju. Några fler ledtrådar då. Baserat på namnet är den här toppen ofta i dimma.
Orten med dalstationen lever verkligen upp i mellandagarna varje år. Folk kommer för att titta på flygande män.
Över nyår flyger de nära där SP var i sin förra bild.
Det gör du rätt i! Fin liten topp ovanför Oberstdorf i Allgäu. Med utsikt mot de högsta topparna i Allgäuer alpen, som synes i bild två. Självklart med ett litet skidsystem också. På vägen upp går gondolerna rakt över arenan som drar många tusen åskådare till starten av backhopparveckan.Ja här var det sannerligen tyst, trots de fina ledtrådarna.
Klämmer i med Nebelhorn då.
Då undrar jag vad den här byn heter?Det gör du rätt i! Fin liten topp ovanför Oberstdorf i Allgäu. Med utsikt mot de högsta topparna i Allgäuer alpen, som synes i bild två. Självklart med ett litet skidsystem också. På vägen upp går gondolerna rakt över arenan som drar många tusen åskådare till starten av backhopparveckan.
Bilden är din igen då @STORPOTATEN
Har jag haft med den tidigare kanske? Vet inte, men tyckte den passade bra in på Kalles senaste gåta....Tycker mig känna igen den bilden?!
Fina gondoler från Leitner och Pininfarina, något för Åre? Jag var och letade i Schweiz av gammal vana…! Ser trevligt ut.Det gör du rätt i! Fin liten topp ovanför Oberstdorf i Allgäu. Med utsikt mot de högsta topparna i Allgäuer alpen, som synes i bild två. Självklart med ett litet skidsystem också. På vägen upp går gondolerna rakt över arenan som drar många tusen åskådare till starten av backhopparveckan.
Bilden är din igen då @STORPOTATEN
Tyvärr är det fel idag med.Tror jag gissade på Neustift senast men det var bara nästan rätt (dvs fel)