Kalle_Luzern
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Jorpetjahke?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nix, bilden är tagen vid Stryån..Jorpetjahke?
Det är tyvärr inte korrekt. Finns en så fin backe där?Åmåls skidbacke
![]()
...
Här måste det klippas häckar och gräs, just nu tvättar jag mitt 100m2 terrassdäck...,...
Ulricehamn ligger norr om Vallåsen och är därmed inte korrekt. Inte Zillertal heller. Men följ Hawxens tips och leta efter en skidort med runda skyltar i pisten..!Ulricehamn
Om Gunde har varit där så kan du!När gåtan lämnar Sverige lämnar Christian gåtan.
”Jättenytt djungelordspråk”
Du är på rätt väg (jämfört med Vallåsen) men ännu mer åt sydost!Val di Fiemme vann han väl i nått år så kör på det : )
Aaa snöade in på vart Gundeman åkte och inte vars bilden togs. Tack.Du får rätt trots att jag egentligen är ute efter närliggande Jahorina/Sarajevo där bilderna är tagna!
En arbetsseger, ordet är ditt Christiam! Åter till fäbodarna norr om Hallandsåsen?![]()
Yes!Björkliden?
Tackar!! Tycker jag kände igen isen där nere….Yes!
Underbar anläggning som bjuder på sikt när gränsen är dåligt och bra backar för barnen.
Dock sjukt jobbigt med långa ankarliftar då man åker med barn...
Kör @Hawk100
Jaha….Akta dig för det senaste - gräsklipparskam!
![]()
Expertens uppmaning: Därför ska du inte klippa gräsmattan
Att klippa gräsmattan kan vara dåligt för miljön. Det konstaterar Naturskyddsföreningen som helst ser att gräsmatteägare varken klipper sitt gräs för mycket eller för ofta.www.svt.se
ni köar till Högåsliften som (enligt mig) borde starta nere i Björnänge och ge 500 höjdmeter![]()
Stort tack för länken. Ska skriva ut och sätta upp på kylskåpet. Nu blir det allt tyst på svärmor som klagar på att jag inte klipper. Eller hatar hon biologisk mångfald kanske....Akta dig för det senaste - gräsklipparskam!
![]()
Expertens uppmaning: Därför ska du inte klippa gräsmattan
Att klippa gräsmattan kan vara dåligt för miljön. Det konstaterar Naturskyddsföreningen som helst ser att gräsmatteägare varken klipper sitt gräs för mycket eller för ofta.www.svt.se
Vilken rökare! Man kunde nästan tro att du startat någon sorts trofésamlande för att träffa alla aktiva Freerideprofiler..?Denna lilla lift har en särskild koppling till denna tråd! Det var precis där bilden är tagen som jag fick syn på en viss Pillard (som hade råkat visat sin nuna på en bild som jag gissat rätt på i denna tråd). Jag var först osäker, men senare när vi hamnade i samma stol i liften bredvid så tog jag mod till mig och frågade om han möjligen figurerade på en website kallad Freeride under namnet "Pillard". Varpå hans fru nästan trillade ur liftstolen av ren häpenhet.![]()
Har iofs bara träffat tre hittills! Varav Pillard var en ren sinkadus.Vilken rökare! Man kunde nästan tro att du startat någon sorts trofésamlande för att träffa alla aktiva Freerideprofiler..?
Rätt lift men fel svar på vad svagheten med liften är (enligt mig då).ni köar till Högåsliften som (enligt mig) borde starta nere i Björnänge och ge 500 höjdmeter![]()
Fel på båda frågorna!Mullfjället?
Det intressanta man kan träffa där måste ju vara @Ivo del Scandi för en möjlighet att njuta av en Fernet och prata åk i Jämtland.