Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

10 poäng:
Norr om Sveg ,söder om Handöl
1085 möh var är brodern och jag på väg första stopp.

20220628_162702.jpg

Lågupplöst bild som skulle kunna vara tagen på valfritt fjäll 🤔

Men om bilden är tagen på 1085möh och ändå finns det träd - kan det vara Sonfjället, där man hittar landets högsta trädgräns..,

Hmm, jag har varit i restaurang Spycher i Andermatt. Men den var i byn. Vi drack mycket öl där, men locals rökte gräs och spelade trivial pursuit. Bra pizza där!

Visst är det Axalps pistkarta. Fotograferat vid dalstationen för deras sittlift. Hade aldrig varit där förut. Vägen minst sagt intressant, nästan 1000 fhm upp från Brienz. Skulle inte vara sugen på att försöka köra där i snöfall... 😱

Din tur @Ivo del Scandi

Edit: Ocensurerad
IMG_4071.JPG

Senast ändrad:
Visst är det Axalps pistkarta. Fotograferat vid dalstationen för deras sittlift. Hade aldrig varit där förut. Vägen minst sagt intressant, nästan 1000 fhm upp från Brienz. Skulle inte vara sugen på att försöka köra där i snöfall... 😱

Din tur @Ivo del Scandi
gillar ju såna där små skidorter :)
blev tvungen att börja leta bland anläggningarna här på Freeride

Jag har haft rätt så snälla bildgåtor den senaste tiden, så nu är det dags för en utmaning. :)
Berget till vänster i bilden (som har en liten glaciär i en gryta) slutar i en vass "spiss".🏔️
1. Vem befinner sig högst upp, jag eller "spissen"?
2. Hur många meter skiljer det?
Närmast + rätt på fråga 1 före kl 12.00 vinner.

1657666471256.png

34D5F7EC-4959-4F7E-9231-15A5850318F0.jpeg
34D5F7EC-4959-4F7E-9231-15A5850318F0.jpegInte så mycket snö på den här platsen, men berg är det gott om här, vad heter toppen med masterna i bakgrunden ?

Tycke jag kände igen HK. Tyvärr har man väl varit där för sista gången är jag rädd. Tråkigt att så stor del av världen styrs av idiotier så man inte vill åka dit….
Men fördelen är väl kanske att det minskar resandet! 😉

Nu till gissandet.
Vad heter det stora svarta berget bakom mig?
Bonus om du dessutom kan vad glaciären jag står på heter!!
1657732706407.jpeg

Senast ändrad:
Tycke jag kände igen HK. Tyvärr har man väl varit där för sista gången är jag rädd. Tråkigt att så stor del av världen styrs av idiotier så man inte vill åka dit….

Nu till gissandet.
Visa bilaga 18804
kan det vara Stein Gletcher och Sustenhorn?

Nu till gissandet.
Visa bilaga 18804
Ser ut som om ni börjar närma er målet för veckan, sista åket?

Snyggt! Visst är det en ovanlig sida av Titlis som kanske inte så jättemånga veckoturister har sett ! Jag tror jag stod någon meter ytterligare till vänster på kartan, men är inte helt säker!
Du får nattskiftet @STORPOTATEN !!😉

Snyggt! Visst är det en ovanlig sida av Titlis som kanske inte så jättemånga veckoturister har sett ! Jag tror jag stod någon meter ytterligare till vänster på kartan, men är inte helt säker!
Du får nattskiftet @STORPOTATEN !!😉
Tack för det!
Igår visade Eivor upp en mäktig ränna från Macugnaga och jag passar således på att spinna vidare lite på det.
På nedan bild har vi en alldeles uppenbar linje/ränna. Jag undrar vad passet där den börjar heter och vilken höjd det ligger på?
1657746147268.png

Snödjup

Tillbaka
Topp