Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Allt för mycket ledtrådar! Här är ett par världsmästare i googling i tråden!Helt rätt @Kalle_Luzern
Din tur
Då tar du den här lätt då @KaitsuH !Allt för mycket ledtrådar! Här är ett par världsmästare i googling i tråden!
gillar ju såna där små skidorterVisst är det Axalps pistkarta. Fotograferat vid dalstationen för deras sittlift. Hade aldrig varit där förut. Vägen minst sagt intressant, nästan 1000 fhm upp från Brienz. Skulle inte vara sugen på att försöka köra där i snöfall...
Din tur @Ivo del Scandi
Ser en......colouir!Var befinner man sig när man vaknar till den här vyn?
colouairernas colouairSer en......colouir!
Innan jag svarar vill jag veta om det är du som har tagit denna vackra månskensbild med ett mäktigt 3000+ fhm berg i bakgrunden?Var befinner man sig när man vaknar till den här vyn?
Självklart. Från hotellets balkongInnan jag svarar vill jag veta om det är du som har tagit denna vackra månskensbild med ett mäktigt 3000+ fhm berg i bakgrunden?
Edit: Alpernas ”Nanga Parbat” från det här hållet.![]()
Och inte att förglömma.......Macugnaga och Monte Rosa såklart!![]()
Och där avgörs bildgåtan i förtid eftersom det varDu var ungefär 69 m högre.
Ser ut att vara betydligt högre upp än vad det är….Attans, fick gräva efter något då. Har jag haft med den här redan?
Var är bilden tagen?
Visa bilaga 18801
Jo, dimman låg inte vid 2500 m den här dagen.Ser ut att vara betydligt högre upp än vad det är….
Visst är det Pilatus. Från gondolen några meter efter den lämnat toppstationen. Taget ganska rakt österut, med Bürgenstock, delar av Rigi, Mythen och ända till Glärnisch och Tödi.Pilatus
kan det vara Stein Gletcher och Sustenhorn?Tycke jag kände igen HK. Tyvärr har man väl varit där för sista gången är jag rädd. Tråkigt att så stor del av världen styrs av idiotier så man inte vill åka dit….
Men fördelen är väl kanske att det minskar resandet!
Nu till gissandet.
Vad heter det stora svarta berget bakom mig?
Bonus om du dessutom kan vad glaciären jag står på heter!!
Visa bilaga 18804
Nope, men du är i rätt del av världen…..kan det vara Stein Gletcher och Sustenhorn?
Ser ut som om ni börjar närma er målet för veckan, sista åket?Tycke jag kände igen HK. Tyvärr har man väl varit där för sista gången är jag rädd. Tråkigt att så stor del av världen styrs av idiotier så man inte vill åka dit….
Men fördelen är väl kanske att det minskar resandet!
Nu till gissandet.
Vad heter det stora svarta berget bakom mig?
Bonus om du dessutom kan vad glaciären jag står på heter!!
Visa bilaga 18804
Föret ser nästan bättre ut än första uppvärmingsåket.Ser ut som om ni börjar närma er målet för veckan, sista åket?
Ja, det åker var en brutal start på veckan…..Föret ser nästan bättre ut än första uppvärmingsåket.![]()
![]()
Sista åket för veckan var faktiskt där vi startade!!! Och där vi hittade några kanoner kamouflerade som stenar…..Ser ut som om ni börjar närma er målet för veckan, sista åket?
Jag gissar på Titlis och Firnalpelifirn. Typ här någonstans?Sista åket för veckan var faktiskt där vi startade!!! Och där vi hittade några kanoner kamouflerade som stenar…..
Så ge mig svaret på bilden nu så jag kan sussa lugnt i natt!!!
Tack för det!Snyggt! Visst är det en ovanlig sida av Titlis som kanske inte så jättemånga veckoturister har sett ! Jag tror jag stod någon meter ytterligare till vänster på kartan, men är inte helt säker!
Du får nattskiftet @STORPOTATEN !!![]()