Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Från vilken restaurang är den här bilden tagen?

1657781223754.png

När en 🦅100 ger order så vågar man ju inte annat än lyda.😬

Då kommer nästa bildgåta här:
Jag gillar ju berg, så då frågar jag vilken fallhöjd det är från den här mäktiga klippväggens topp och ner till den högalpina dalsänkan nedanför.
När det har kommit in ett svar som jag tycker är tillräckligt bra, så utser jag en vinnare.
1657803140805.png

När en 🦅100 ger order så vågar man ju inte annat än lyda.😬

Då kommer nästa bildgåta här:
Jag gillar ju berg, så då frågar jag vilken fallhöjd det är från den här mäktiga klippväggens topp och ner till den högalpina dalsänkan nedanför.
När det har kommit in ett svar som jag tycker är tillräckligt bra, så utser jag en vinnare.
Visa bilaga 18815
Dalsänkan är ju svagt sluttande så svårt med ett helt korrekt svar...beroende på exakt var du tycker man skall mäta. Men jag slår till med 1234 fallhöjdsmeter. :giggle:

Dalsänkan är ju svagt sluttande så svårt med ett helt korrekt svar...beroende på exakt var du tycker man skall mäta. Men jag slår till med 1234 fallhöjdsmeter. :giggle:
…. och därav min flexibla formulering i frågeställningen.
Ditt svar är bra nog.
Den här bilden av Piz Forbesch nordvägg är också tagen från Restaurant Steil’Alva i Savognin. En mycket trevlig terrass att äta den Graubündiska specialiteten ”Capuns” på, medan man vilar ögonen på mäktiga berg och sköna sluttningar (Piz Cartas) som man kan åka efter lunchen.

Över till @STORPOTATEN !

…. och därav min flexibla formulering i frågeställningen.
Ditt svar är bra nog.
Den här bilden av Piz Forbesch nordvägg är också tagen från Restaurant Steil’Alva i Savognin. En mycket trevlig terrass att äta den Graubündiska specialiteten ”Capuns” på, medan man vilar ögonen på mäktiga berg och sköna sluttningar (Piz Cartas) som man kan åka efter lunchen.

Över till @STORPOTATEN !
Den där bergväggen är lite svår att glömma faktiskt, ganska speciell i utseendet.
Nu undrar jag var denna lift tar mig någonstans?
1657805266435.png

6 timmar bil senare och ingen har ens gissat? Jag får väl offra lite semester då.....du är kvar i närheten av Axalp och drömmer dig bort till de bekväma sängarna uppe på Berghotel Faulhorn?
Visst är det Faulhorn! En utflykt på listan är att ta tåget till Schynige Platte, vandra via Faulhorn till First och ta gondolen ner till Grindelwald. Lite risk för mycket folk bara, riktig klassiker tack vare panoramat.

Över till storfiskaren @STORPOTATEN

Senast ändrad:
Måste ut på skogen strax, så det får bli en snabbis.....om nån är alert.
Vad heter sjön?

Bilagor

• 20220620_173656.jpg
    20220620_173656.jpg
    649.6 KB · Besök: 67
Nu får ni låta @STORPOTATEN vara i fred lite.
Om han ska hålla på och svara hela tiden så kommer han snart bli tvungen att slänga mobilen, eftersom den kommer att lukta 🎣🐟;).
Kläm ur dig rätt svar då, så han kan lämna vidare till dig. ;)
Hugger harr ens mitt på eftermiddagen? Han sitter säkert bara i skuggan med något drickbart.

Tillbaka
Topp