PisteCarver
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Ni är i skidområdet "Le" som har två liftar. 
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nice try. Känner du inte igen pistkartan?Ni är i skidområdet "Le" som har två liftar.![]()
Jo, den har varit med här förr, det säger mitt bildminne mig.Nice try. Känner du inte igen pistkartan?
Orten har jag haft med tidigare, men vette tusan om jag haft med pistkartan...Jo, den har varit med här förr, det säger mitt bildminne mig.
Tyvärr är mitt övriga minne inte så bra....
Jag känner t ex alltid igen alla personer jag har träffat eller sett någonstans, men jag brukar aldrig komma ihåg vad de heter.![]()
Nä... jag har mycket kvar att lära mig....Men jag trodde du plöjt igenom samtliga orter på Bergfex och memorerat alla bilder, pistkartor, höjder, restauranger och dylikt... Inte alltså?![]()
![]()
Måste ta tid för Storpotaten att köra genom alperna på vintern, minsta lilla liftsystem vid vägkanten så ska han dit och testa...![]()
Vädret ser precis ut som våra semestrar, men det va väl de endaWoohoooo, fredagsfeeling - då förekommer jag platåpjuckens mästare och bjuckar på denna norrländska stänkare!
En bild kan ni få fundera över också, vad heter skidområdet vi besöker denna snöiga dag?
Visa bilaga 20300
Då var det ännu mer snö, så inte Macugnaga. Men landet är korrekt.Ni har varit i Macugnaga när det har sett ut så.
Heter kanske Pecetto där lite längre in i dalen.
Jajamän, så är det. Tror till och med jag kört den andra bilden tidigare.Crevacol - Saint Rhemy en Bosses?
Känner igen bropelarna.
Funken var lite halvdöd när jag började åka på egna skidresor, det blir nog Eurotechno i stället!
Woohoooo, fredagsfeeling - då förekommer jag platåpjuckens mästare och bjuckar på denna norrländska stänkare!
Oj.Som tack får du detta fredagsmys från killen på min bild från Cervinia nyss…
Javisst är det mäktiga Breithorn 4165m med sin ”Gletscherkappe” på toppen - och Zermatt då förstås.Det är väl Beithorn? Zermatt då.
1992 var väl låten, såg nyligen på TOTP-repris.
Aahhh....Månbas Alpha!?Känner bara igen tornet på toppen….
Visa bilaga 20312
Nej.Allra högst går väl Titlis Rotair till 3020 möh?
Kanske på pistkartan men inte i verkligheten. Kan glida till stationen från Ice flyer, dessutom kommer Rotair in ”i källaren”, utgången på 5:e våningen. 3040 m står det på Ice flyers toppstation.Jag ser ju sittliften Ice Flyer, men Rotair kabinen går väl lite högre?
Så ser det ju ut på pistkartan...![]()
Korrekt.På Korsängen ser jag. Vad heter skidområdet där då?Zillertal Arena?
Ja, taget väster om Hotel Pilatus-Kulm.Nu trillar ju den här tråden snart ur förstasidan och så kan vi ju inte ha det!
Du har väl tagit bilden från Pilatus utsiktsstation/toppstation och i bakgrunden ser man ”Eiger och gänget”.
Ja, Davos Parsenn är ju rätt.Med tanke på tallarna gissar jag på Parsenn.