Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Jo, den har varit med här förr, det säger mitt bildminne mig.
Tyvärr är mitt övriga minne inte så bra....:oops:

Jag känner t ex alltid igen alla personer jag har träffat eller sett någonstans, men jag brukar aldrig komma ihåg vad de heter.:ROFLMAO:
Orten har jag haft med tidigare, men vette tusan om jag haft med pistkartan...
Men jag trodde du plöjt igenom samtliga orter på Bergfex och memorerat alla bilder, pistkartor, höjder, restauranger och dylikt... Inte alltså? :rolleyes: ;)

Måste ta tid för Storpotaten att köra genom alperna på vintern, minsta lilla liftsystem vid vägkanten så ska han dit och testa... :)
:LOL: Och det värsta är att det finns så ohemult många småorter kvar att beta av...*suck*..
Men den här är inte så liten, den stoltserar ju med inte mindre än 3 liftar!

Den kanske är lite klurig den här, så jag slänger in en ny ledtråd. Det var en puffig dag, och här startas dalstationen upp.
1666968135545.png

Ni har varit i Macugnaga när det har sett ut så.

Heter kanske Pecetto där lite längre in i dalen.

Edit: Om jag är rätt på det så heter skidområdet Belvedere.

Senast ändrad:
Ni åkte väl sådana där gamla liftar och puder i Tarvisio, men där finns ju fler än tre liftar.

Nej, också fel.

Här en 30 år (!) nyare bild då. Med tanke på hur min vecka varit besparar jag mig matchande musik för er skull (eller så vet jag inte hur jag kan länka här, ni kan ju gissa. ;)) Hårt hade det varit iaf.🤘
Vad heter liftarna som syns i bild?
IMG_4552.JPG

Ok, förstår att det är för jobbigt att leta upp alla. Så räcker med den som går högst!
Åkt den idag, frusen manchester med lite isfläckar. Varmaste oktober sen de började mäta 1864, torr har den också varit. 🤬

Jag ser ju sittliften Ice Flyer, men Rotair kabinen går väl lite högre?
Så ser det ju ut på pistkartan... :unsure:
Kanske på pistkartan men inte i verkligheten. Kan glida till stationen från Ice flyer, dessutom kommer Rotair in ”i källaren”, utgången på 5:e våningen. 3040 m står det på Ice flyers toppstation.

Över till @PisteCarver

Edit: Hemma vid riktigt tangentbord. De övriga liftarna som syns är Luftseilbahn Trübsee-Stand, Titlis Xpress och Trübsee hopper.

Senast ändrad:
På Korsängen ser jag. Vad heter skidområdet där då? :unsure: Zillertal Arena?
Korrekt.
Det är Zillertal Arena (på Zell am Ziller sidan).
Liftsystemet är långsträckt 20 km fågelvägen från ena änden till den andra. Som jag har nämnt tidigare hittar man den bästa skidåkningen i området på Königsleiten tycker jag.
Uppe till vänster i bilden hittar man en look-a-like lillebror till Breithorn (Zermatt). Brandberger Kolm är dock nästan 1500m lägre.

Då får du ta över helgstafettpinnen @Kalle_Luzern ! ;)

Senast ändrad:
Nu trillar ju den här tråden snart ur förstasidan och så kan vi ju inte ha det!
Du har väl tagit bilden från Pilatus utsiktsstation/toppstation och i bakgrunden ser man ”Eiger och gänget”.

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp