STORPOTATEN
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Som att komma hem....Ok, var inte bara tallarna.
Här en vy som nog många här har sett, vissa fler gånger än andra. I vilken dal är bilden tagen?
Visa bilaga 20351
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Som att komma hem....Ok, var inte bara tallarna.
Här en vy som nog många här har sett, vissa fler gånger än andra. I vilken dal är bilden tagen?
Visa bilaga 20351
Visst är det Rhône-dalen, strax innan floden rinner ut i sjön. Kan nog vara betor ja, eller rättika?Kan det vara Rån-dalen?
Edit: Ser ut att vara nåra rediga granna sockerbedor där i förgrunden, eller e de rabbor?![]()
Det finns många kända alpstääder.Är det kanske nära nån känd alpstaad?
Amalgam...really?Tror en fe på grund av amalgam lagt balen där nere...![]()
![]()
Ville inte vara för prättig…Amalgam...really?![]()
![]()
Med hjälp av alla möjliga och omöjliga ledtrådar skall vi se om jag kirrar detta. Jag gissar på Saas?Jag har ju jättesnälla bildgåtor nu, ingen fjärrspaning på bergstoppar.
Inga fler som vill försöka?
Vilken by är det man ser där nere i dalen?
Ledtråd: En grannby till den här byn var förr en hotspot för Hollywoodstjärnor som Paul Newman, Gregory Peck, Lauren Bacall, Gene Kelly, Greta Garbo, Peter Sellers, Audrey Hepburn, Yul Brynner m.fl.
Visa bilaga 20352
Ja, det är ju rätt.Med hjälp av alla möjliga och omöjliga ledtrådar skall vi se om jag kirrar detta. Jag gissar på Saas?
Det jag undrar är ju om du har åkt den där v-formade couloiren uppe till vänster?Vi börjar väl med att bänka @PisteCarver @Kalle_Luzern och @fredw .
Sedan kan vi ju konstatera att folket inte vill ha berg eller skidsystem - de vill ha afterski!!
Vad heter det här välbesökta panget?
Visa bilaga 20355
Njaaa....nån av dem känns avlägset. Bokstavligt talat. Blir ju väldigt lång klättring...Det jag undrar är ju om du har åkt den där v-formade couloiren uppe till vänster?
Du har missat och radera ortsnamnet på ett ställe. Fast det kanske var menat som ledtråd…![]()
Skulle det visa sig att ingen behagar svara innan kl 10:00 imorgon, släpper vi in vargarna i leken igen. Ni vet vilka ni är.![]()
Mål, jawohl! Bra fart på det panget ändå, enjoy!Eftersom jag ska till Ischgl snart och det var lagom svårighetsgrad så;
Paznauner Taja
In the middle of the ski resort of Ischgl at 2,000 m
The Paznauner Taja is the après-ski meeting place in the middle of the ski resort of Ischgl, beside the Paznauner Thayabahn and Höllspitzbanh lift base stations. A great atmosphere is guaranteed here until the last chairlift. But beware! You still need to tackle the valley run to Ischgl! You can then continue the party in Ischgl.
Tror att Ischgl blir bra, fyndade nyligen ett par stöckli laser ax här på köp&sälj att sladda runt med i backarna på väg ner från afterskin.
Aj, aj, aj, jag som sålde mina SX för att dom inte gick att sladda med på ett värdigt sätt... är det lika illa med AX???För Stöckli Laser AX gäller ”Du ska icke sladda!”Bäst att vi parkerar en bit från den där sista backen ner mot byn i Ischgl…
Visst, du har varit i trakterna! Över til MrHotDog!Adler Nest precis ovanför Gabiet
Där har man tagit en snabbkaffe på morgonen ett flertal ggr. Återkommer med bild snart.Visst, du har varit i trakterna! Över til MrHotDog!
Vemdalsskalet är helt rätt. Din tur igen @PisteCarverKan bilden vara tagen från Hovde i Vemdalsskalet?
Måste vara Hooks Creek va?1. Vad heter det här skidområdet?
2. Långt i bakgrunden ser man ett hus på toppen av en höjd. Detta är en fantastiskt utsiktspunkt och härifrån har jag kunnat se det mest avlägsna föremålet någonsin (förutom månen och stjärnorna etc. och bortsett från när man är uppe och flyger).
Vad heter höjden med huset på toppen?
Visa bilaga 20373
Därifrån ser man iofs till Limhamns kyrka men jag gissar att PC menar något annat.Måste vara Hooks Creek va?
Repris från Pitztal?Man blir seriöst nyfiken! Man undrar också vad PC gör där bakom trädet…![]()
Det är helt korrekt förutom att jag inte åkte skogsåkning, bilden är tagen i kanten av pisten.Skogsskidåkning med PC, lite oväntat!
1. La Bresse Hautes-Vosges
2. Hohneck
Schlepplift Gaiskarferner är korrekt.Antar att du menar den som kommer upp från vänster. Gaisskarferner?