Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Aha. Jag förstå inte varför vissa liftar inte syns på Google maps..?
Var det miljöboven @Hawk100 som var i farten och skulle flyga helikopter igen?
Om man tror Google maps består tre dalarna av sju liftar i Courchevel… 😂 Franska skidorter tydligen ingen prio för dem. Liftar på de flesta ställen allmänt dåligt uppdaterade också.

Aha. Jag förstå inte varför vissa liftar inte syns på Google maps..?
Var det miljöboven @Hawk100 som var i farten och skulle flyga helikopter igen?
Sorry!!! ;)
Fast potatisen åkte också heli där, men "glömde" lasta med skidorna och fick flyga ner igen.... Snacka om dubbel miljöbov!!! :mad:

Sorry!!! ;)
Fast potatisen åkte också heli där, men "glömde" lasta med skidorna och fick flyga ner igen.... Snacka om dubbel miljöbov!!! :mad:
Hahaha...nja, så kanske det inte riktigt var. Det var nog snarare så att heli-operatörerna tyckte synd om en stackars kyrkråtta, så de lät mig flyga med upp. Och ner, för några skidor fick jag inte ta med. :cry:

Senast ändrad:
1668168737095.png

Får inte svängt på bilden men ni kan säkert svänga på telefonen... ;) Vilken pist är vi påväg nerför?

RETRO FRIDAY 🔊🔊🔊🎶 ...... Let's go!

Det här blir faktiskt retrogåta nr. 7.
Jag har ju nyligen avslöjat att jag har haft två olika "skidliv" med nästan 20 år emellan då jag aldrig stod på ett par skidor. Retrogåtorna kommer såklart från skidliv nr.1 och utspelade sig främst på 90-talet.
Discons dance hits hade då ändrat skepnad och bpm:en skruvats upp rejält när stilen gick över i Eurotechno.🎉💃🕺
Som vanligt söker jag ett årtal och en skidort som vi besökte just det året.
Och det blir en riktig brottarhit från året i fråga.
Let the beat go on!
1668181869209.png

Var det svårt, eller blev det spontant fredagsparty till Mr Vain och Culture Beat i stället?🔊🎉🥳
Ledtråd: Mer än en skidort kan vara rätt svar.
EDIT: Båda bilderna är från samma skidområde.

Senast ändrad:
Var det svårt, eller blev det spontant fredagsparty till Mr Vain och Culture Beat i stället?🔊🎉🥳
Ledtråd: Mer än en skidort kan vara rätt svar.
Inte spontant, bara planerat party och nu gick dem rackarna. Alldeles för trött nu, får sikta på lite senare....idag. 😵🥱
Men jag kan säga att Mr Vain har jag väldans trevliga minnen från Gotland av. Good times. 🥳😎

Magkänslan ska man lita på, snyggt taget!(y)

Bild 1 är från pisten Schwarzköpfle och bild 2 är från en Skiroute under berget Madrisella.
Och Mr Vain är ju också från 1993, året då vi var i Montafon.

Din bild @STORPOTATEN !
Det var den lilla dalgången på första bilden jag tyckte jag kände igen mig lite. Har ju trots allt bara åkt ner där en gång och jag är inte begåvad med PC's fotominne. ☝️
Bild strax.

Har ju trots allt bara åkt ner där en gång och jag är inte begåvad med PC's fotominne. ☝️
Det är du nog tror jag (minst).;)

EDIT: Madrisellas karakteristiska klippvägg syns från nästa hela skidområdet. På den tiden hette det Silvretta Nova och var inte sammanbyggt med Hochjoch/Schruns.

Senast ändrad:
Då plagierar vi helt oblygt PC's koncept och går raskt från Retro Friday, till Satanic Saturday!
Dagen då vi lyssnar och gissar på "djävulsmusik" kombinerat med bildgåta. :cool:
1. Vad är det som är så "djävligt" med bilden?
2. När sägs låten vara från? (ledtråd i videon)
1668253458486.png

Nej nej nej.
Finns inget tungt över Ghost, eller ja namnet då kanske men annars är det pop musik.
Det enda bra med Ghost är att Tobias Forge nu har pengar och kan ( borde) lägga all energi på Repugnant som faktiskt gjort många bra låtar. Som är tunga på riktigt.
Mvh
Pöjken som fick sin första Napalm Death LP på nio årsdagen och spelade den konstant till sin fars ( gammal hippie progare) stora glädje.
Angående bildgåtorna så har jag gett upp för länge sen men ville bara säga hej.

Nej nej nej.
Finns inget tungt över Ghost, eller ja namnet då kanske men annars är det pop musik.
Det enda bra med Ghost är att Tobias Forge nu har pengar och kan ( borde) lägga all energi på Repugnant som faktiskt gjort många bra låtar. Som är tunga på riktigt.
Mvh
Pöjken som fick sin första Napalm Death LP på nio årsdagen och spelade den konstant till sin fars ( gammal hippie progare) stora glädje.
Angående bildgåtorna så har jag gett upp för länge sen men ville bara säga hej.
Tungt, vem har sagt något om tungt? Idag pratar vi den gode satans påfund.
Jag gillar för övrigt "tung" musik. Också. Men Ghost ...also....-Hail Satan. 😈

Och @Hawk100 är något på spåren där vid Österrikes högsta berg...

Senast ändrad:
Tungt, vem har sagt något om tungt? Idag pratar vi den gode satans påfund.
Jag gillar för övrigt "tung" musik. Också. Men Ghost ...also....-Hail Satan. 😈

För övrigt är @Hawk100 något på spåren där vid Österrikes högsta berg...
Jag tror att ”lärjungarna” behöver en ledtråd. De verkar inte vara redo att ta steget över till ”the dark side” vilket krävs om man ska klara det nya konceptet ”Satanic Saturday”.
I mitt sifferminne dyker då siffrorna 3680 upp (666 är ju ändå lite för lågt för ett berg :devilish:).

Jag tror att ”lärjungarna” behöver en ledtråd. De verkar inte vara redo att ta steget över till ”the dark side” vilket krävs om man ska klara det nya konceptet ”Satanic Saturday”.
I mitt sifferminne dyker då siffrorna 3680 upp (666 är ju ändå lite för lågt för ett berg :devilish:).
Ja alltså, med ledtrådar som höjden och Österrikes högsta berg borde första frågan vara en baggis. Och den andra, ja det kryllar ju av direkt högkvalitativa ledtrådar i videon. Nåja, åtminstone tre stycken i alla fall.

Senast ändrad:
OT: Slog precis på TV:n och får se vilda action scener med Rettenbachferner i bakgrunden. James Bond filmen Spectre som är inspelad i Sölden kör just nu på TV4.

Satan så trögt här. Försten att svara rätt på endera frågeställningen vinner!

Ledtrådar (mycket bra sådana)
1. Det är alltså klippspetsarna som liknar ett horn och ligger precis bredvid Grossglockner jag eftersöker.
2. Låten kom ut 2019, men enligt legenden är det en remake för att fira låtens 50-årsjubileum.
Nuff said.

Satan så trögt här. Försten att svara rätt på endera frågeställningen vinner!

Ledtrådar (mycket bra sådana)
1. Det är alltså klippspetsarna som liknar ett horn och ligger precis bredvid Grossglockner jag eftersöker.
2. Låten kom ut 2019, men enligt legenden är det en remake för att fira låtens 50-årsjubileum.
Nuff said.
Vadå, kan du inte översätta mitt svar till tyska???

Tar en snabb enkel 90tals-favorit. Efter den obligatoriska väntölen står vi och väntar på tåget. Vilket åk har vi gjort? Vi har alltså åkt offpist med stenhårda tävlingskidor med ca 75 mm midja som man gjorde då. :)
DSC_2055-01.jpeg

Senast ändrad:
Stämmer bra, vad jag hört nu finns ingen restaurang kvar i stationen så man får ingen öl längre.
Nej, ingen restaurang i Langen, tyvärr. Men åket är ännu en av de roligaste i hela världen!

P.S. ett annat roligt åk Från Stuben till Alpe Rauz har också skämt: den mysiga lilla restaurangen där nere är också stängd. Aj jaj, där har jag druckit flera jägertee och glühwein ni kan inte ens tänka på, då det har så galet snöfall ute.

Senast ändrad:
Tar en snabb enkel 90tals-favorit. Efter den obligatoriska väntölen står vi och väntar på tåget. Vilket åk har vi gjort? Vi har alltså åkt offpist med stenhårda tävlingskidor med ca 75 mm midja som man gjorde då. :)
Skall man tro på diskussionerna på detta forum är det mer eller mindre helt omöjligt att köra puder med mindre midja än 100 mm. Men även jag tycker mig minnas glada puderminnen på smal-lagg från 90-talet. Märkligt. :unsure::ROFLMAO:

Jag har för mig att jag åkte ner till Langen på ett par guldfärgade Dynastar Course med röda vibrationsdämpare i mitten/slutet av 80-taket….
Men årsmodellerna efter hade en annan grundfärg än guld. Så nästa fråga är vilken färg det var? Etersom detta är en bildfråga behöver ni svara med en bild på den skidmodellen (egen eller framgooglad)…… 😉

Skall man tro på diskussionerna på detta forum är det mer eller mindre helt omöjligt att köra puder med mindre midja än 100 mm. Men även jag tycker mig minnas glada puderminnen på smal-lagg från 90-talet. Märkligt. :unsure::ROFLMAO:
100? 120 har jag läst mig till
Jag har för mig att jag åkte ner till Langen på ett par guldfärgade Dynastar Course med röda vibrationsdämpare i mitten/slutet av 80-taket….
Men årsmodellerna efter hade en annan grundfärg än guld. Så nästa fråga är vilken färg det var? Etersom detta är en bildfråga behöver ni svara med en bild på den skidmodellen (egen eller framgooglad)…… 😉
Inte en susning men google ger förslag på svart

Bilagor

• 29C946ED-6927-4E54-B9F6-88916090EB21.png
    29C946ED-6927-4E54-B9F6-88916090EB21.png
    146.5 KB · Besök: 58
Tillbaka
Topp