fredw
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Inga gissningar=inga ledtrådar, så någon måste ju börja visa sin okunskap.Fint!Visa bilaga 24721
Var är bilden tagen? System/ort räcker.
Snyggt att du tar en för laget!Inga gissningar=inga ledtrådar, så någon måste ju börja visa sin okunskap.
Jag drar till med Bad Gastein….
Mmmm, inte en susning. Men jag tycker de lite lägre bergen påminner om orterna kring Zell am See, Flachau, Hochkönig, Saalbach m.m...Snyggt att du tar en för laget!
Gissningen är fel men du är i rätt land. Ledtråden får alltså bli att denna ort är i samma land som Bad Gastein.
Korrekt, snyggt!Ser ut som Pengelstein i Kitzski - Kitzbühl/Kirchberg
Naturligtvis. Ser Inferno någonstans också, starten för det årliga jippot Inferno-Rennen är en bit upp i pisten till höger utanför bild.Piste Jungfraublick eller Schilthorn?
Jag kör på svart 10 Schilthorn.![]()
På blåisen i Zielschuss i störtloppsbanan i Kvitfjell kändes det mer som att det var pisten som smiskade mig….Över till pistsmiskaren @PisteCarver !
Tycker att det ser ut som blomkålssnö högst upp och det är ju Åre känt för. Om inte i Åre så kanske i närheten. Gissar på någonstans i Snasahögarna?
Vita Hissen? Hittade inget när jag googlade heller, så du får visa på karta eller förklara.Kan det vara Vita Hissen?
Vita Hissen är baksidan på Hovärken i Lofsdalen. Typ ner så här tänker jag.Det var gott om blomkålssnö på toppen, men det är varken Åre eller Snasahögarna
Vita Hissen? Hittade inget när jag googlade heller, så du får visa på karta eller förklara.
Stämmer inte det blir det ledtråd
Det där såg riktigt fint ut men stämmer tyvärr inte. Har lagt till en ledtråd i första inlägget nuVita Hissen är baksidan på Hovärken i Lofsdalen. Typ ner så här tänker jag.
Visa bilaga 24726
När Vita Hissen är fin, så är den fin.Det där såg riktigt fint ut men stämmer tyvärr inte. Har lagt till en ledtråd i första inlägget nu
När Vita Hissen är fin, så är den fin.
Ok, så det blåser mycket där. Då har vi begränsat oss till valfri nordisk skidort, bra!
Då slänger jag iväg ytterligare en vild gissning - Kittel?
Tjaaaa....Helags är ju ett erkänt blåshål iofs.I närheten av Kittel är en bra gissning, men vi befinner oss söder om Åre och det finns inga liftar i närheten.
Precis, Helags stämmer. Det är ett av åken ner mot Predikstolen.Tjaaaa....Helags är ju ett erkänt blåshål iofs.![]()
*puh* Tredje gången gillt...Precis, Helags stämmer. Det är ett av åken ner mot Predikstolen.
Över till Storpotaten
Jodå, småpotätera äter mig ur huset och växer så det knakar.. Och drasuter är dem således, lathet inkluderat.Är det småpotäterna som har blivit två riktiga "drasuter"? Med Darth Vader förklädnad också?
Påminner om min äldste som också alltid åker heltäckt. För några år sedan kallade jag honom för en "drasut", vad är en drasut? frågade han medan han googlade ordet: "Lång ung man" (betydelsen kan även inkludera "lat") sa han sedan stolt.
Ja ja bildgåta ja.
Har Ingemars gamle antagonist åkt på det där berget?
Télécabine Pierre Grosse heter i alla fall liften som når en höjd av ca 3178 möh.
Godnatt från Skåne.....![]()
Ja, kameran har en hel del optisk zoom innan man behöver gå in med pixelzoomen.Clünas. Ute med zoomen igen?![]()
Klein Titlis som jag sökte, dit liften går fast de gärna kallar det bara Titlis. Inte varit ute och turat till ”riktiga” Titlis som syns till vänster.Hur ska man kunna veta det, det går ju inte att se varifrån dina spår kommer?
Du kan ha åkt från Titlis, Kleintitlis eller Stotzig Egg?
Snöar det samtidigt som det är Kaiserwetter?![]()
Precis den är det!Alblittkopfbahn?
Fredagsmys? Jag undrar vad som hände med Disco-Duck-Friday?Precis den är det!
Och ifrån den liften i Kappl kan man åka nerfarter i olika riktningar, vilket ger lite trevlig omväxling.
Blir det någon "fredagsmys-gåta" nu @Kalle_Luzern ?![]()