Ivo del Scandi
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Gerschnialp?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ger rätt för det!Gerschnialp?
Bäst med orakad nebb när man är ut på turBartstoppelspitze?
Tänkte annars skriva "The North Face"...Bäst med orakad nebb när man är ut på tur![]()
Rätt svar!Ryssdalsnebba. Gick ni upp dit?![]()
Till höger, eller? Ryssdalsnebba ser klart enklare ut från andra sidan ja.Rätt svar!
Men vi gick upp på Trolltind (till vänster, ej i bild)
Ryssdalsnebba nås bäst från Eiksedalen. Nu gick vi från Ryssdalen (då är det lite längre)
Över till Kalle!
Det är väl ett event? Men du är ju i rätt trakter…Eiger Ultratrail?
Nu blev det rätt. Dessutom står höjden, 2320 m. Silberhorn som sticker fram bakom skyltarna.Det stod på en sån liten skylt intill… Kanske var ett klistermärke nån satt dit.
Eigergletscher?
Men det är ju just det hon gör.Tror inte havsfrun sitter där så jag gissar på vindkraftverk som jag sett på en del bilder.
Nytt svar. Det är såklart @Frasse-Masen bar han har hemma. ( för visst var det han som la upp bild på sina fräsiga barDå undrar jag på vilken ort man hittar den här baren.
Visa bilaga 24879
Kommer att sitta i möte hela dagen imorgon men försöker titta in någon gång då och då.
Dolomiterna var rätt men det är inte Canazei utan just denna lift i Cortina.Duca d’Aosta-Pomedes?
Rätt område så klart, men inte del av den grupp jag söker.Körde nog förbi i närheten i somras… Ritzlihorn typ?
Precis, Engelhörner kallas de. Högst i kammen är Gstellihorn. Ser imponerande ut från dalen, drygt 2000 fhm. Med lite toppar upp över 4000 m bakom försvinner de nästan.Gallauistöck?
Grosses Engelhorn inom Engelhörner?
Steinerne Stadt. Men liften heter Città dei Sassi.
Italiensk synt-pop-fusion som övergår i 70-tals disco-toner och moves och slutar med breakdance?I väntan på den bifogar jag litet fin Italo-pop från ungefär samma år som bilden togs.
Italiensk synt-pop-fusion som övergår i 70-tals disco-toner och moves och slutar med breakdance?
Var rätt OK!![]()
Innsbruck och 2019, resten hinner jag inte med att gräva fram idag.Ser verkligen speciellt ut! Kanske det här är året då jag orkar ta mig hela vägen till Dolomiterna?
Se om jag kan klara det där med musikvideo...Är ju ESC-tider, så söker årtalet då jag tog bilden, samt vid vilken stadion bilden är tagen.
Visa bilaga 24896