MrHotDog
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Nu börjar det brännas.Är du någonstans nära Innsbruck? Där nere rinner Sill? Någonstans nära Europa bron?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nu börjar det brännas.Är du någonstans nära Innsbruck? Där nere rinner Sill? Någonstans nära Europa bron?
Ja, det är Messlingen. Vet ens inte, om liften har något namn. Vi var just där 3 nätter, Baggården har fina och billiga stugor, och wärdshuset var bra. Din tur @erik_laggÄr det inte Messlingen?
Lite längre uppströms var vi också på andra sidan ....Ni fiskade från den där sidan av älven? Jag var på andra sidan.
Visst är det över 1500 möh, och visst finns där bra (brant) skidåkning!Kollade litet med Sweden Topo Maps. Är det där fjället till höger verkligen över 1500 möh? Där borde vara då också bra skidåkning?
Kan det vara Vålån??Förra veckan var både @KaitsuH och jag och fiskade i samma å. Dessutom samma dag, och lyckades ändå missa varandra. Noterade dock hans bil med forskajakerna på taket.
Vad heter ån vi fiskade i?
Visa bilaga 25318
Nope.Kan det vara Vålån??
Fel sida om den mäktiga StorådörrenKan det vara Vålån??
Javisst, stora potäter gillar stora åar, och stor harr = Storån.Sett på kartan kan det faktiskt vara både Storån och Lillån.
Men jag satsar förstås på Stor-ån som i Stor-Potaten.![]()
Tyvärr inte läge nu, smörstekt Rödingfile med mandel och sparris precis avklarat, och det är Riesling kvar i glasen.Javisst, stora potäter gillar stora åar, och stor harr = Storån.
Än är det inte för sent för en platå-disco-juckar-fredag @PisteCarver ?![]()
Det blir nog bra det, sätter @Hawk100 på groovet!!Tyvärr inte läge nu, smörstekt Rödingfile med mandel och sparris precis avklarat, och det är Riesling kvar i glasen.
Men vad sägs om ett nytt koncept i morgon? ”Saturday Night Groove”
Det kommer att krävas djupt grävande i arkivet, men vi får se!![]()
Åhhh, tack Balou.Här får du så länge @STORPOTATEN !
(Ps. Jag blev inte uppäten av lejonet/vildsvinet..!!)
Schlegeisliften är rätt.Sommaråkning i Hintertux? Schlegeis. Pjäxorna har jag noll koll på, så om @Bultfeber har rätt får han gärna ta nästa omgång. Inte varit på något spektakulärt i dag, lite för mycket moln efter åskovädren i veckan.
Vad?
SX 31, SX 41, SX XX![]()
Fast det var ju rätt få tjejer som valde dem, så jag måste nog fundera vidare….Det är väl ett par Salomon SX91 Eqipe….??