Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

En bild åt andra hållet.
P1150233-01.jpeg

Ahaa. Jag har varit några gånger just på den där tankstellen på väg till Lienz och tillbaks, men kände den inte i bilden.

Men var är den här skidliften?
IMG_20230709_181814.jpg

Kollade litet med Sweden Topo Maps. Är det där fjället till höger verkligen över 1500 möh? Där borde vara då också bra skidåkning?

Javisst, stora potäter gillar stora åar, och stor harr = Storån.

Än är det inte för sent för en platå-disco-juckar-fredag @PisteCarver ? 😁
Tyvärr inte läge nu, smörstekt Rödingfile med mandel och sparris precis avklarat, och det är Riesling kvar i glasen.🥂
Men vad sägs om ett nytt koncept i morgon? ”Saturday Night Groove”💃🕺
Det kommer att krävas djupt grävande i arkivet, men vi får se!;)

Här får du så länge @STORPOTATEN !
(Ps. Jag blev inte uppäten av lejonet/vildsvinet..!!)
Åhhh, tack Balou. 🙄
Det är lite märkligt kan jag tycka, att inte kunna se skillnad på vildsvin och Lejon... Ungefär lika märkligt som när en fiskepolare ropade att han såg en björn, och det visade sig vara en katt...🥺 Hur liksom?

Jag har fullt upp med att såga och skruva, så ni får hålla er till tåls i väntan på "Saturday night groove" ett tag till.
Här kommer lite uppvärmning så länge....

Då var det dags för "Saturday night groove".🔊💃🕺
Och då får vi backa till årtiondet före "Retro Friday".
Då musiken var en skön fusion av soul, jazz och funk (den bästa hårdrocken gjordes också då ;)), och Salomons bakistegspjäxor var det nya bland alpinprodukterna.

Jag har grävt längst ner på botten i arkivet efter den här bilden.
Vilken lift ska vi ta och åka upp med nu?
Vad heter pjäxmodellen på bilden?
1690039382055.png

Sommaråkning i Hintertux? Schlegeis. Pjäxorna har jag noll koll på, så om @Bultfeber har rätt får han gärna ta nästa omgång. Inte varit på något spektakulärt i dag, lite för mycket moln efter åskovädren i veckan.

Sommaråkning i Hintertux? Schlegeis. Pjäxorna har jag noll koll på, så om @Bultfeber har rätt får han gärna ta nästa omgång. Inte varit på något spektakulärt i dag, lite för mycket moln efter åskovädren i veckan.
Schlegeisliften är rätt.
Bilden är tagen på Midsommarafton 1988 vid dalstationen på 2.750 möh, och på den tiden kunde man åka sommarskidåkning på Schlegeisgletscher, som är (var) en sydvänd glaciär.
SX71 på pjäxorna är fel.

Snödjup

Tillbaka
Topp