Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Helt rätt @FreeHeelBlumen! Över till dig. Började nästan tro att det var en för platt bild...
Duktigt barn som fixade det trots lutningen!

Har inga skidbilder att bjuda på men var på ett relativt känt ställe i somras med fina klippor. Vad heter området?

Bilagor

• IMG_7391.jpeg
    IMG_7391.jpeg
    1.3 MB · Besök: 99
Dåligt med gissningar så jag gissar på Bästkusten närmare bestämt Bohus Malmön så får du guida Norr eller Söder från det

Rätt land.
Men frågan ska vara
Vilket åk eker vi eller topp är ovanför
Annars blir det alldeles för lätt.

Grymt jobbat 👍
Jag fattar inte hur ni lyckas...
Här kommer en bild på en "hytta" man passerar precis när man lämnar skogen och ser fjorden för för gången.

Bilagor

• 20230831_223240.jpg
    20230831_223240.jpg
    430.7 KB · Besök: 45
  • 20230213_171020.jpg
    20230213_171020.jpg
    270.9 KB · Besök: 46
Tack! Har tyckt jag tappat de lite på senaste tiden, men nått vet jag än
Vad e detta för liten knöl

Bilagor

• 9F70C434-745D-474F-992A-6699711815AF.jpeg
    9F70C434-745D-474F-992A-6699711815AF.jpeg
    701.4 KB · Besök: 60
Hmmmmm……
Den för stora glaciären åkte jag väl utför för några år sedan? Är det möjligtvis Süstenhorn eller den lilla ”förtoppen” Chli Süstenhorn du avser??🤔

Ursäkta mig. Vad är den där dialekten i Pistvakt-låten? (Intresserad, som är en modersmålslärare.) De tycks uttala som stockholmare, men också nåt som norrare.

Senast ändrad:
Ursäkta mig. Vad är den där dialekten i Pistvakt-låten? (Intresserad, som är en modersmålslärare.) De tycks uttala som stockholmare, men också nåt som norrare.
Svartlien ”ligger” i Lapplandsfjällen vid gränsen till Norge, vilket är ett skapligt stort område.
Dialekten är svår att svara på. Jähkel som spelar Sven-Erik är från Piteå, de andra två är födda i Stockholm. Det är med andra ord endast Jähkel som har en naturlig ”norrländsk” dialekt (jag vet att Norrland är från Gävle till Sveriges ände och en uppsjö av olika dialekter men förstå vad jag menar). De andra två har ingen naturlig Norrlandsdialekt vilket jag tror gör det svårt att avgöra vilken dialekt de låtsas ha.
Jag vill minnas att dom pratar om Dorotea i ett avsnitt så det kanske är tänkt att ligga i det området med dialekten som hör hemma där. Har tyvärr inget bättre svar men hoppas någon mer språkbegåvad hjälper mer.

Hmmmmm……
Den för stora glaciären åkte jag väl utför för några år sedan? Är det möjligtvis Süstenhorn eller den lilla ”förtoppen” Chli Süstenhorn du avser??🤔
Nej, det är det inte. Inte riktigt så höga berg, men inte så långt från Susten faktiskt och vi är i Urner alpen.

Snödjup

Tillbaka
Topp