Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Skulpturen känner jag inte igen men ser ändå ut som Bolognas Le due torri?Hittade en bild som såg ut att vara i området. Fortsätter lite på vintemat, var står denna skulptur som jag besökte i somras? Edit: En stad känd för sina torn och har ett namn jag aldrig lyckas uttala rätt. Visa bilaga 25807Visa bilaga 25808
Det stämmer bra också känd för sin lokala gröna druva Vernaccia. Ett väldigt gott vitt vin.Toscana har ju torn i varenda by så.
Å efter lite fusk så San Gimignano?
I bilden syns två länder medan bilden är tagen från ett tredje land.
Nej, landet jag står i syns inte på bilden.Syns inte landet som du har tagit bilden ifrån?
...och borde det i så fall synas tre länder i bilden??
Nej du, ingen "Colouir du PC" här inte, ingenstans var man ser i bilden pratas det "frankofoniska".Är det Colouir du PC som vi ser längs till vänster i bilden?
Kanske frugan som egentligen tog bilden, medans du körde en 11:a rakt ner, så kameran inte riktigt var snabb nog att fånga dig på bilden???![]()
Men ingen dementi vad det gäller 11:an ner i rännan alltså…Nej du, ingen "Colouir du PC" här inte, ingenstans var man ser i bilden pratas det "frankofoniska".![]()
Eeeh jo, jag har alltså svindel och är rädd för stup så det blir inga colouirer för mig inte.Men ingen dementi vad det gäller 11:an ner i rännan alltså…![]()
![]()
![]()
Svinafellsjökull?jaha det bukar ju går så fort i denhär tråden så jag undra om jag lagt in en dålig bild? inga alplinbanor, eller wridsenstrudels eller vindryckerier eller kaffekoppar med skuren motorolja i (eller vad det är för skum i domdär kopparna, ser ut som en mardrömsöppning av oljelocket).
en ledtråd kan vara att väggen i förgrunden var en inspiration till dendär isväggen i game of thrones, han som skrev boken som serien bygger på besökte området på 80talet och häplades över väggen. sägs det. vilket är lite kul för i närheten ligger berget som inspirerade george lucas till dödsstjärnans utseende efter hans besök på tidigt 70-tal sägs det.
toppen jag står på besöks iallafall ibland av helikoptrar med guider både med och utan svett och etikettförståelse. lite för ofta av sånna utan vett. men dom landar aldrig på toppen utan en bit nedanför, vilket kan vara en ledtråd till toppens utsenende. dagen jag var på toppen av gåtans fjäll såg jag helikoptrar landa på två av fjällen som syns i bild. men dom häll sig på ok avstånd till mig hela dagen trots att jag besökte flera fjäll där dom brukar landa.
Ja så är det ju.Nu har det gått länge nog, kommit extra ledtrådar och allt ju.Du står uppe vid Dreiländerblick eller i närheten, Kaunertaler Gletscher, så jag gissar på:
1. Piz Bernina
2. Schöneben - Haideralm / Reschenpass
Visa bilaga 25822
Visst var jag på Säntis, 2500 m. Första bilden blick ner mot Seealpsee, andra vid Schwägalp där dalstationen ligger.Säntis?
Lissabon!
Coolt! Har du åkt därifrån på vintern? Jag har förstått att det ska gå, men att det väl är helt opistat?? Och bara öppet när det bedöms tillräckligt säkert…??Visst var jag på Säntis, 2500 m. Första bilden blick ner mot Seealpsee, andra vid Schwägalp där dalstationen ligger.
AKA månbas alpha?
Visa bilaga 25833
Visa bilaga 25832
Jämtlands Cheops?Bild från helgen:
Vad heter toppen i mitten?
(Om @STORPOTATEN svarar ”Jämtlands Matterhorn” så är det fel)
Ja, var värt besväret att gå upp trots otroligt mycket folk, fuktig luft och ganska exakt 1200 hm uppför... Första gången jag varit där överhuvudtaget.Coolt! Har du åkt därifrån på vintern? Jag har förstått att det ska gå, men att det väl är helt opistat?? Och bara öppet när det bedöms tillräckligt säkert…??
Har du koll på vad som gäller?
Då får vi se lite åkbilder därifrån i vinter va??Ja, var värt besväret att gå upp trots otroligt mycket folk, fuktig luft och ganska exakt 1200 hm uppför... Första gången jag varit där överhuvudtaget.
Tror vi redde ut en gång? Osäker på i vilken tråd...
Bara freeride/turande där uppe, och de släpper inte upp skidor om det är 3 eller högre på lavinskalan. Nog smart med tanke på hur brant det är åt nästan alla håll. https://saentisbahn.ch/en/aktivitaeten/skiabfahrt/
Så här ser det ut runt toppen om man lägger in lager för turande:
Visa bilaga 25837
Projekt för dig, SP och Ivo?Då får vi se lite åkbilder därifrån i vinter va??![]()
Inte värre än Titlis runt va??Projekt för dig, SP och Ivo?![]()
Fast ni är såna puderjägare att ni inte åker om det är under 3?
Ska man åka rutten som går norrut till vänster om "Säntis" på kartutsnittet jag klistrade in ska man först knalla ner för den här stigen (som syns ovan också):
Visa bilaga 25844
Sen droppa in här:
Visa bilaga 25843
Bra fråga, känner ingen som åkt den där på Säntis. En gammal kollega var där, tror de åkte den österut från toppen. Hade visst också ett par knixiga ställen, speciellt eftersom de åkte splitboard, om jag minns hans beskrivning rätt.Inte värre än Titlis runt va??
Dags att någon gissar och förhoppningsvis får en ledtråd som belöning…Bild från helgen:
Vad heter toppen i mitten?
(Om @STORPOTATEN svarar ”Jämtlands Matterhorn” så är det fel)