Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Hot shots är svaret på din fråga.Varför har jag skid pjäxor på i bilden. Och ingen ryggsäck? Vad för fan har vi gjort då?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hot shots är svaret på din fråga.Varför har jag skid pjäxor på i bilden. Och ingen ryggsäck? Vad för fan har vi gjort då?
Ojdå, ingen bra dag att supa bort brädan redan på förmiddagen som tur brukar de ju finnas på rad att plocka hemHoppas så. (Eller vi har börjat supa redan bitti på morgonen.)
Hot shots? Nu förstår jag ingenting. Hot stuff? Bjöd Tommy Lee hot shots på Pamela? Jag sku ha bjudit öl och snaps och allt! Men hon valde fel, Tommy Lee.Hot shots är svaret på din fråga.
Oj……!!!Ja nu jäklar skall de behövas mer än tre gissning...
Vad heter den närmaste toppen. Lite till höger om mitten.
Då vet ni från vilken topp bilden är tagen.
Vaddå?! Bra ledtrådar ju, speciellt ihop med andra bilden och dina tidigare gåtor från området…Men.... jag börjar tro att du fuskar på något sätt ???
HUR f-n kunde du gissa på det?
Grattis japp du har helt rätt så toppen närmast till vänster är Nibbi
Bilden är din igen, Kalle![]()
Ja, precis. Till Seebli kommer man upp med kabinen från Weglosen. Eller i mitt fall, ner till Weglosen, gick ju så klart upp från dalstationen till Sternen och sen ner till Seebli. Wendy Holdener är skidområdets och Unteribergs stora stjärna.Kan det vara liften Seebli Klein Sternen i Hoch Ybrig?![]()
Där har jag inte åkt skidor (ännu), men vem vet kanske i vinter…. Flygbiljett till Zürich och hyrbil är bokad. Och HY ligger ju lagom långt från ZRH för åkning sista dagen, så kanske….Ja, precis. Till Seebli kommer man upp med kabinen från Weglosen. Eller i mitt fall, ner till Weglosen, gick ju så klart upp från dalstationen till Sternen och sen ner till Seebli. Wendy Holdener är skidområdets och Unteribergs stora stjärna.
Din tur igen @Hawk100
Nope….Ellis Island?
Nej, nej, nej..,,alcatraz
Japp. Staten Island är det!Ellis Island?
Staten Island?
Terrängen ser kul ut!Där har jag inte åkt skidor (ännu), men vem vet kanske i vinter…. Flygbiljett till Zürich och hyrbil är bokad. Och HY ligger ju lagom långt från ZRH för åkning sista dagen, så kanske….![]()
Ja jag har en gammal arbetskollega som bott i Zürich för länge sedan och hon pratade om att det var en riktig helganläggning med rätt mycket folk då och nästan ödsligt på vardagar. På den tiden brukade det tydligen trilla ner bra med snö där också….Terrängen ser kul ut!Det mesta är nordvänt, så kan nog vara bra trots att det inte ligger så högt (1400-1800 m för den mesta åkningen). Hyfsat moderna stolsliftar borde ge effektiv åkning. Nackdelen kan väl vara just närheten till Zürich, iaf på soliga helger...
Ja, ökänt för mycket nederbörd i de delarna.Ja jag har en gammal arbetskollega som bott i Zürich för länge sedan och hon pratade om att det var en riktig helganläggning med rätt mycket folk då och nästan ödsligt på vardagar. På den tiden brukade det tydligen trilla ner bra med snö där också….
Vi kanske ses där i vinter…Ja, ökänt för mycket nederbörd i de delarna.
Japp. Staten Island är det!
Jag tog båten över och satt o tittade på Twin towers/WTC som fanns kvar på den tiden. Märklig kontrast med lugnet på SI så nära det ”galna” gatulivet på Manhattan…
Din tur @fredw
Sehr schön!
Jag ser iofs inte sjön men korrekt förstås!Sehr schön!
Den heter Piz Val Gronda.
Nej, det är inte Uri Rotstock igen.Jag tror att det är en gammal bekanting-h+i
![]()
Tödi, 3614 möh slänger jag in i leken?Nej, det är inte Uri Rotstock igen.Vi ska rätt mycket högre. Ledtråd är att även det lilla hornet som sticker upp i gattet till höger om är över 3000 m.
Men du har rätt i att det varit med förr, inte på så nära håll dock.
Visst är det Tödi, högst i Glarner alpen. Bilden tagen från NO i närheten av Linthal. Man ser de två topparna Sandgifpel till höger och Glarner Tödi till vänster under glaciären. Högsta toppen, Piz Russein, ligger dold bakom Sandgipfel. Hornet i gattet är Chli Tödi, kallas tydligen ”Glarus Matterhorn”.Tödi, 3614 möh slänger jag in i leken?
Very good!Visst är det Tödi, högst i Glarner alpen. Bilden tagen från NO i närheten av Linthal. Man ser de två topparna Sandgifpel till höger och Glarner Tödi till vänster under glaciären. Högsta toppen, Piz Russein, ligger dold bakom Sandgipfel. Hornet i gattet är Chli Tödi, kallas tydligen ”Glarus Matterhorn”.
Kom igen @STORPOTATEN