Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Hoppas så. (Eller vi har börjat supa redan bitti på morgonen.)
Ojdå, ingen bra dag att supa bort brädan redan på förmiddagen som tur brukar de ju finnas på rad att plocka hem

Bilagor

• F08DCE88-F22F-42AC-8E76-7FED8DC421B3.jpeg
    F08DCE88-F22F-42AC-8E76-7FED8DC421B3.jpeg
    642.6 KB · Besök: 62
Hot shots är svaret på din fråga.
Hot shots? Nu förstår jag ingenting. Hot stuff? Bjöd Tommy Lee hot shots på Pamela? Jag sku ha bjudit öl och snaps och allt! Men hon valde fel, Tommy Lee.

Svejk (världens bästa roman), i första världskriget, bokade ett möte med nya vänner i U Fleku, nån dag, efter kriget, klockan 18.00. dagen var inte bestämd, då, Svejk var där varje kväll. Jag har ett förslag: Veckan 9, 2024, mötet i Mooserwirth, klockan 16.02.

Ja nu jäklar skall de behövas mer än tre gissning...
Vad heter den närmaste toppen. Lite till höger om mitten.
Då vet ni från vilken topp bilden är tagen.

Bilagor

• 20230501_114929.jpg
    20230501_114929.jpg
    160.6 KB · Besök: 90
Fel än så länge.
Här kommer en bild tagen strax nedanför toppen men i nästa rakt motsatt riktning

Bilagor

• 20230501_121801.jpg
    20230501_121801.jpg
    431.2 KB · Besök: 77
Litet ovanligt med sjöar som främsta ledtrådar-landmärke (utanför Schweiz...)! Kul! De där "topparna" ser mer ut som min frukostyoghurt.

Men.... jag börjar tro att du fuskar på något sätt ???
HUR f-n kunde du gissa på det?

Grattis japp du har helt rätt så toppen närmast till vänster är Nibbi

Bilden är din igen, Kalle :)

Men.... jag börjar tro att du fuskar på något sätt ???
HUR f-n kunde du gissa på det?

Grattis japp du har helt rätt så toppen närmast till vänster är Nibbi

Bilden är din igen, Kalle :)
Vaddå?! Bra ledtrådar ju, speciellt ihop med andra bilden och dina tidigare gåtor från området…
Har massor av nya bilder från senaste dagarna, börjar med den här. I vilket skidområde finns den här stationen?
IMG_5983.JPG

Verkar behövas ledtrådar? ;) Första gången jag har varit i området, osäker på om någon annan haft med bild härifrån!
För alla som kan sina OS- och VM-medaljörer, bra ledtråd från dalstationen!
IMG_5990.JPG

Kan det vara liften Seebli Klein Sternen i Hoch Ybrig?🤔
Ja, precis. Till Seebli kommer man upp med kabinen från Weglosen. Eller i mitt fall, ner till Weglosen, gick ju så klart upp från dalstationen till Sternen och sen ner till Seebli. Wendy Holdener är skidområdets och Unteribergs stora stjärna.🥇🥈

Din tur igen @Hawk100

Ja, precis. Till Seebli kommer man upp med kabinen från Weglosen. Eller i mitt fall, ner till Weglosen, gick ju så klart upp från dalstationen till Sternen och sen ner till Seebli. Wendy Holdener är skidområdets och Unteribergs stora stjärna.🥇🥈

Din tur igen @Hawk100
Där har jag inte åkt skidor (ännu), men vem vet kanske i vinter…. Flygbiljett till Zürich och hyrbil är bokad. Och HY ligger ju lagom långt från ZRH för åkning sista dagen, så kanske….🤔

Där har jag inte åkt skidor (ännu), men vem vet kanske i vinter…. Flygbiljett till Zürich och hyrbil är bokad. Och HY ligger ju lagom långt från ZRH för åkning sista dagen, så kanske….🤔
Terrängen ser kul ut! ⛷️(y) Det mesta är nordvänt, så kan nog vara bra trots att det inte ligger så högt (1400-1800 m för den mesta åkningen). Hyfsat moderna stolsliftar borde ge effektiv åkning. Nackdelen kan väl vara just närheten till Zürich, iaf på soliga helger...

Terrängen ser kul ut! ⛷️(y) Det mesta är nordvänt, så kan nog vara bra trots att det inte ligger så högt (1400-1800 m för den mesta åkningen). Hyfsat moderna stolsliftar borde ge effektiv åkning. Nackdelen kan väl vara just närheten till Zürich, iaf på soliga helger...
Ja jag har en gammal arbetskollega som bott i Zürich för länge sedan och hon pratade om att det var en riktig helganläggning med rätt mycket folk då och nästan ödsligt på vardagar. På den tiden brukade det tydligen trilla ner bra med snö där också….

Ja jag har en gammal arbetskollega som bott i Zürich för länge sedan och hon pratade om att det var en riktig helganläggning med rätt mycket folk då och nästan ödsligt på vardagar. På den tiden brukade det tydligen trilla ner bra med snö där också….
Ja, ökänt för mycket nederbörd i de delarna.

Japp. Staten Island är det!
Jag tog båten över och satt o tittade på Twin towers/WTC som fanns kvar på den tiden. Märklig kontrast med lugnet på SI så nära det ”galna” gatulivet på Manhattan…
Din tur @fredw

Såg Frihetsgudinnan till vänster och uppdaterade direkt…

Fin utsikt från denna toppstation. Vad heter den lift som jag just klivit av?

1696321453922.jpeg

Tödi, 3614 möh slänger jag in i leken?
Visst är det Tödi, högst i Glarner alpen. Bilden tagen från NO i närheten av Linthal. Man ser de två topparna Sandgifpel till höger och Glarner Tödi till vänster under glaciären. Högsta toppen, Piz Russein, ligger dold bakom Sandgipfel. Hornet i gattet är Chli Tödi, kallas tydligen ”Glarus Matterhorn”.

Kom igen @STORPOTATEN

Visst är det Tödi, högst i Glarner alpen. Bilden tagen från NO i närheten av Linthal. Man ser de två topparna Sandgifpel till höger och Glarner Tödi till vänster under glaciären. Högsta toppen, Piz Russein, ligger dold bakom Sandgipfel. Hornet i gattet är Chli Tödi, kallas tydligen ”Glarus Matterhorn”.

Kom igen @STORPOTATEN
Very good!

Direkt från arkivet, vilken skidort hade jag hamnat i här?
1696395338394.png

Tillbaka
Topp