Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Schwarzsee skulle det kunna vara?Fel land @Hawk100La till en bild till, var nog lite väl lite att gå på i den första...
Nästan rätt kanton, men betydligt större skidort.Schwarzsee skulle det kunna vara?
Ja, det är i skidområdet Männlichen - Kleine Scheidegg ovanför Grindelwald och Wengen. Rännorna kallas Tschuggen couloirs och nås från Honegg-liften. Jag hade dock åkt ner från toppen av Gummi-liften.Slänger iväg en gissning på att det är Kleine Scheidegg
Nej, men rätt land!Templet?
Nu börjar de bli varmt!Sarektraversen? Ingen aning om det är ens i närheten eller om de har några coola namn…
Nära, men lite längre söderut! Testade Google sökning på bilden och de är en bra ledtrådDet går vare sig stava eller uttala
Snyggt, tillbaks till dig!Pårtetraversen?
Japp, Klövberget eller Noret.Klövberget?
Har det på min lista över platser att klättra.
Men bor ju på andra sidan så...
Ja, ganska centralt i Schweiz. Berget har namn på två språk och ligger på en kantonsgräns. På ena språket är namnet baserat på toppens form. Trogna besökare kanske minns att toppen syntes i en annan bild senaste veckorna.Har ärligt talat inte lyckats få till ens en dålig gissning. Men jag tror att det är i Schweiz!![]()
Så är det så klart. Ovanför Limmerensee i Glarus. På andra sidan ligger Surselva i Graubünden, därav de två namnen. Första bilden tagen på ca. 2550 möh ovanför sjön. Listan: https://de.wikipedia.org/wiki/TafelbergMed så mycket ledtrådar så måste man ju ge sig ut på jakt. Tyska wikipedia, taffelberg, Kinnekulle, Schweiz ...
Kan det vara Kistenstöckli (rätoromanisch Muot da Rubi)?