Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Tyvärr inteGustavbacken?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tyvärr inteGustavbacken?
Vi är norr om SvegOrsa Grönklitt?
Tyvärr är även Hassela fel. Mer norrut!Hassela
Alldeles riktigt!Middagsberget?
Nån pizzaugn känner jag inte till, men det är välan Passo Pizzo du är vid. Även känt som Gotthard-passet.Ok, en fredags-”ledtråd”. Den så kallade Pizzaugnen syns i bakgrunden.![]()
Visst är det på Gotthard nära Lago d’Orsino. Pizzo Forno sticker upp i bakgrunden.Nån pizzaugn känner jag inte till, men det är välan Passo Pizzo du är vid. Även känt som Gotthard-passet.
Och du hänger väl kvar vid Lago di Orsino, eller i krokarna.
Va, det är ju väldigt likt "Vargtjutet" där borta på berget.Ser man ju direkt att det inte är Kläppen.Men Branäs kanske, i Mariannelunddalen? Eller Bramans i Mauriennedalen som de säger på franska.
Hur skulle Wallander ha tänkt nu då @fredw ?Gruyère måste man alltid ha hemma!Schweiziska osten utan hål.
Det här är inte vid Gruyère, vad heter dalen?
Visa bilaga 26653
Hur skulle Wallander ha tänkt nu då @fredw ?
Kanske så här?
Det är Kalle, med 98% säkerhet Schweiz.
Det är Kalle, med 98% säkerhet morgon/förmiddag.
Solen kommer bakifrån något från höger, och vi vet det är morgon/förmiddag. Så blicken är mot norr.
Vi har en tågstation. En parkering precis väst om tågstationen.
Strax norr om tågstationen ligger en rondell med utfart på motorväg.
Vi har några flaggor vid tågstationen som börjar med ett "L". Kan det vara namnet på station?
Vi vet på ett ungefär var Kalle snurrat omkring på sistone. Fram med kartan.
Landquart - Rhendalen?![]()
Riktigt detektivarbete! Klart att det är i Churer Rheintal, som den här delen kallas, strax före lunchtid. I Lanquart finns ett outletcenter, passade på och svängde in på vägen hem från Arosa. Skönt med en paus efter vägen ner till Chur också.Hur skulle Wallander ha tänkt nu då @fredw ?
Kanske så här?
Det är Kalle, med 98% säkerhet Schweiz.
Det är Kalle, med 98% säkerhet morgon/förmiddag.
Solen kommer bakifrån något från höger, och vi vet det är morgon/förmiddag. Så blicken är mot norr.
Vi har en tågstation. En parkering precis väst om tågstationen.
Strax norr om tågstationen ligger en rondell med utfart på motorväg.
Vi har några flaggor vid tågstationen som börjar med ett "L". Kan det vara namnet på station?
Vi vet på ett ungefär var Kalle snurrat omkring på sistone. Fram med kartan.
Landquart - Rhendalen?![]()
Vi vill ju inte se sura miner här, så nu levererar jag en fråga som torde passa herr Wallander. Vad heter panget?Wallander är sur och trött efter att igår förgäves ha letat efter en ort som han trodde började på H, och så var det ett B…![]()
Tja, jag kör ett försök på gamla Schattberg Seilbahn i Österrikes Isaberg, dvs Saalbach.Då tar jag en sommarbild från 90-talet. Var är jag nu och vad heter kabinen? Sorry för lite suddig bild. Visa bilaga 26682
Nix men rätt landTja, jag kör ett försök på gamla Schattberg Seilbahn i Österrikes Isaberg, dvs Saalbach.
NixLünerseebahn? / Montafon Brandnertal
Nix @PisteCarver har varit närmastPatscherkofel, Innsbruck?
Du är i rätt ort, gamla Schmittenhöbahn. Så du får rätt.Är det kanske en gammal Sonnenalmbahm i Zell?![]()
Jag har fått rätt svar Zell am SeeVerbier
Då kommer här en till arkivbild, med samma frågeställning - vad heter kabinen?Du är i rätt ort, gamla Schmittenhöbahn. Så du får rätt.