Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Mattun, eller Mattunjoch, är vad jag är ute efter! Dvs, dalen bredvid Schindlergrat/kar.

Din bild @fredw

Ser ut som ett fint åk som t.o.m. såna som jag skulle kunna njuta av! Finns en del videos på YouTube.

Genast undrar man:
1. Vad heter toppen som är markerad i mitten i fjärran?
2. Vad heter lunchstället vi sitter på?

1698410118117.png

Visst ja, det är fredag... Värmer upp med nedanstående. Den som inte gillar det får väl se till att svara rätt på frågan så den rullar undan! :-)

Senast ändrad:
Precis så är det. 😄 Trodde den skulle gå snabbt med delar av röda dalstationen synlig. Fast man måste hänga på udda tider om man ska få åka den här för skidåkning numera. Tog den för några veckor sen för promenad Gerschni - Trübsee.

Kom igen @MrHotDog
Det var så enkelt alltså, jag hade googlat fram en lång lista på gamla railway-liftar. :) Återkommer snart med en bild.

öööö. Försökte googla smycken men tror jag e ut å seglar. Gissar dock på monaco hamn för i bohuslän har väl inga skudåkare bott

Äntligen gick hissen upp. Måste bara ta ett par glas rödtjut först, prins albert altså. 🫣 återkommer med bild

1C2DF31E-4358-4BEE-A1A1-BB880464DC0D.jpeg

Vill inte göra er besvikna men det blev inga genitala bilder, det är säkert mot nån forumregel. Frågar istället var bilden e tagen

Tillbaka
Topp