Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Ledtråd...

Bilagor

• IMG_0265.JPEG
    IMG_0265.JPEG
    441.5 KB · Besök: 79
Ser onekligen trevligt ut! (y)
I den här bilden finns flera stycken av något som påminner om en annan skidort. Vad finns det fler av, och vilken skidort påminner de om?

1699565225199.png

Senast ändrad:
Jag ser flera såna typiska franska skidortshus. Påminner mig om de flesta franska skidorter, men kanske mest Les 2 Alpes?

Edit: men när jag läser frågan igen har jag nog inte fattat vad du är ute efter. :LOL:

Senast ändrad:
Svårt att se, men jag tycker att det ser ut som att mittenliften har mixat med stol och gondoler. Om det är så så påminner det väl om Åre?

Var är Wallander nu då? :unsure: Berget jag var på väg upp på betydligt mer känt, och högre än det som syns och söks. Som Wallander redan vet tar jag de flesta bilderna på morgonen.

Trots ett oförsvarligt antal resor runt ostlandet försöker jag inte ens öppna swisstopo. Men en gisdning ger väl ledtråd så Säntis?
Nu har du hittat berget jag stod på. Så nu är det en barnlek att hitta berget som syns? Så många kabinbanor har det inte där borta. Fast fler än Sverige förstås. 😅

Här var en lördags tröttbild å en dålig åsnebrygga så vart va vi påväg

Bilagor

• 7367E9D1-8CBD-4E9A-A8E0-C26758C41037.jpeg
    7367E9D1-8CBD-4E9A-A8E0-C26758C41037.jpeg
    547.2 KB · Besök: 82
Eller hotellet på bilden ligger i Narvik, men ni kanske var på väg till Riksgränsen, Lofoten, Lyngen, eller kanske bara hem….? 🤔

Senast ändrad:

Snödjup

Tillbaka
Topp