Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Hallå. de har ju både Jack och Fernet!! Bara det gör ju att man gärna trillar in där. En väldig massa Jack dessutom...
Och en snubbe från Swedish Posse i baren?
DSC01573-01.jpeg

Österrike är rätt men i princip bara locals där tänk säsongare.
Säsongare är väl inte locals? Men vi kanske har olika definitioner…
Hallå. de har ju både Jack och Fernet!! Bara det gör ju att man gärna trillar in där. En väldig massa Jack dessutom...
Och en snubbe från Swedish Posse i baren?
Förlåt, missade Fernet. Men vad gäller JD tar jag inte tillbaka någonting. 🤣

Ledtråd:
Vi åkte ner på baksidan av ett berg. För att komma tillbaks med liftar på den sidan så behövs skjuts eller lång promenad från den eftersökta orten som vi var på väg till.

När jag åkte här första gången så visade Pelle vägen.
Vid fototillfället åkte vi dock på egen hand.

Kom ni från La Meije….??
Eller egentligen från Pic de La Grave…
På väg mot St Christophe?
Jag tycker mig ha åkt där med Per Å för typ 30 år sedan och med Stefan P för typ 20 år sedan….🫣

Senast ändrad:
Kom ni från La Meije….??
Eller egentligen från Pic de La Grave…
På väg mot St Christophe?
Jag tycker mig ha åkt där med Per Å för typ 30 år sedan och med Stefan P för typ 20 år sedan….🫣
Helt rätt. Pelle som jag nämnde är Pelle Lång, men Stefan var också med på samma tur men med en annan grupp.

Ja man förstår ju varför lavinryggan måste vara på. :oops: Dessutom bra med picknick när man är ute i vildmarken med flera hundra meter till närmaste Sushi-bar (kan rekommendera IMA i närheten!)
Men maskeringen väcker vissa frågor... Har Hawken väldigt utstående öron eller horn i pannan som han inte vill visa på bild? :unsure::)

Ja man förstår ju varför lavinryggan måste vara på. :oops: Dessutom bra med picknick när man är ute i vildmarken med flera hundra meter till närmaste Sushi-bar (kan rekommendera IMA i närheten!)
Men maskeringen väcker vissa frågor... Har Hawken väldigt utstående öron eller horn i pannan som han inte vill visa på bild? :unsure::)
Om jag ser rätt, där finns ännu snö kanoner i backen. Så, backen är stängt, men gubbarna har beslöt sig att öva litet toppturing med hudar? Och bäst att ha maskering, arbetarna av Hammarbybacken kanske inte gillar så hemskt mycket om sådana aktiviteter?

Från La Meije till Hammarbybacken, Snabba kast i den här tråden... :love:
För övrigt har ni alla rätt i era kommentarer (möjligtvis med undantag av utstående öron....)
Och visst är man lite "Rebell" när man smyger upp i backen när den är stängd?!?!
Din tur @xhib

Då tar vi en till som kanske är svår.
Var går släpliften in i berget och vänder?
Troligen ser det lite annorlunda ut idag för när jag tittar på pistkartan så verkar släpliften borttagen och ersatt av en stollift som slutar på ungefär samma ställe.
DSC00207.JPG

Är det alltså den gamla t-kroken till Eigergletscher ovanför Kleine Scheidegg? Salzegg hette den, nya 6-stolsliften heter Eigernordwand. Bra freeride där.

Började åka där 2011 då var den nya liften ganska ny, tror den byggdes till säsongen 2009/10. Mina kollegor klagade, var mycket färre folk som vågade åka upp där med den gamla T-kroken. 😄 Annan kul grej där är ju att man helst vill pricka tunneln under spåren som syns i bilden tagen neråt, iaf numera då dalstationen för nya liften är längre ner. När det är mycket snö finns det folk som droppar från galleriet.

Var är den här bilden tagen?
009.JPG

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp