Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Portes de Soleil - på den schweiziska sidan - Les Crosets/Champery ?
Yes, där har vi det. Hade just åkt ner för Mur Suisse och försökt klara hela i ett åk utan att stanna. När jag kom ner på transportsträckan och tittade upp möter jag en skärmflygare som just höll på att få luft i den. Jag var dock så slut i benen att mitt patetiska försök att ducka för en av linorna bara blev att jag böjde överkroppen lätt framåt, så jag fastnade lite i en av hans linor. Löste sig utan problem som tur var och han såg ännu mer skamsen ut än jag.

Över till @Larhou

IMG_2559.jpeg

Ja, det stämmer!!!

Faloria it is.

Viva Cortina :)

Vi kan inte prata om Cortina utan att prata om Bond. James Bond.

"James Bond skiing down the mountains in Cortina pursued by assassins on motorbikes. For Your Eyes Only (1981)."

Din tur @fabianSvensson

Bilagor

Senast ändrad:
Ja, det stämmer!!!

Faloria it is.

Viva Cortina :)

Vi kan inte prata om Cortina utan att prata om Bond. James Bond.

"James Bond skiing down the mountains in Cortina pursued by assassins on motorbikes. For Your Eyes Only (1981)."

Din tur @fabianSvensson

Kul! Jag har postat ganska mycket från Cortina i denna tråd! Inkl en bild av undertecknad i skogen i närheten av den där Bob-banan som de motorcyklade i:

Tycker det är oftast lite lugnare på den sidan. Iaf de gångerna när jag var där för många år sen. Och om man nu kan prata om lugnt i cortina...

Var är vi nu då? Bonusfråga: Ska han verkligen åka puder med de skidorna? Vad är det för nåt?

Bilagor

• 20200303_160513.jpg
    20200303_160513.jpg
    197.4 KB · Besök: 74
Vilket skidsystem syns i fjärran, något till höger i bilden?

Stilpoäng för namnet på den bergsrygg vi är på väg uppför.

IMG_3799.jpg

Stor flod som verkar går i väst-ost riktning. Finns inte så många. Skulle gissa Donau. Och efter några minuter på google tycker jag att det passar med Novi Sad?

Edit: Jag har dock aldrig varit i närheten, tror jag. Ren gissning med hjälp av skuggan och google maps...
Visa bilaga 28353
Mycket snyggt taget!
Rätt på båda, Donau och Novi Sad som är den näst största staden i Serbien. Bilden tagen under inflygning mot Belgrad.
Donau går i något fall nord-syd, men som du säger oftast väst-öst, och stor och bred är den redan i Wien, och här har den naturligtvis vuxit lite till.

Din tur @fabianSvensson !

mycket is… Clouseau tror mer på ostkusten. Han ser en ganska hög kulle som han inte känner igen från västkusten. Och en liten stad med grön byggnad längst upp.

Möjligen Lysekil från Grundsund typ men… njae.

Senast ändrad:

Snödjup

Tillbaka
Topp