Kalle_Luzern
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Fritt fram för vem som helst vid det här laget.Jaha @KaitsuH din gamle puderjägare, blir det ngn bild här eller?![]()
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Fritt fram för vem som helst vid det här laget.Jaha @KaitsuH din gamle puderjägare, blir det ngn bild här eller?![]()
Nu har du inte kommit så långt från förra bilden va?Då smyger jag in med denna fråga: vad heter det numer nedlagda lilla området som syns närmast i bild?
Det stämmer. Caspoggio är det som syns. Det har till och med hållits Europacup i störtlopp där när det begav sig. (Bilden f.ö. tagen från topplattformen på Europas största (?) kabinbana).Nu har du inte kommit så långt från förra bilden va?
Månne vara Caspoggiio eller St Antonio eller ngt sådant?
Stor är den, men störst tror jag inte den är. 160 pers verkar den ta, vilket är respektabelt, men Paradiski Express vet jag tar 200.Det stämmer. Caspoggio är det som syns. Det har till och med hållits Europacup i störtlopp där när det begav sig. (Bilden f.ö. tagen från topplattformen på Europas största (?) kabinbana).
Jag tror de själva vid något tillfälle skrev att den var störst, men jag var tveksam. Och nu vet jag.Stor är den, men störst tror jag inte den är. 160 pers verkar den ta, vilket är respektabelt, men Paradiski Express vet jag tar 200.
Är för övrigt lite nyfiken på det där Valmalenco, hur är åkningen? Är det en glömd liten pärla med fantastisk skogsåkning?![]()
Yes! Kristallbahn i Gargellens skidsystem är det vi skådar där borta. Snyggt.Kristallbahn?
Inte enklaste vi haft på sistone...Yes! Kristallbahn i Gargellens skidsystem är det vi skådar där borta. Snyggt.
Din bild @Kalle_Luzern
Ja, precis. Kö till parkeringen och reklam för att slippa köer. Tyvärr kan jag inte parkera online.Du har ingen lust att köa men står i en kö. Sen fattar jag inte vad den överstrukna bergsgeten betyder.Var du är har jag ingen aning men gissar Andermatt
Ja, så är det. Kall puderdag i början av dec. Dålig ordning på deras parkering, dessutom ett vägarbete som de inte fått stängt i tid ledde till kaos och polisen fick rycka ut och dirigera.Är det på väg in mot Engelberg?
rätt ort fel åkRitz, Engelberg?
Långt ner, och alla vill ju åka Laub säger ryktet. Så slår till på Laub då.Här sitter vi och får en välförtjänt öl efter ett bra åk. Vilket åk har vi gjort? @Kalle_Luzern får inte svara
Visa bilaga 29092
@Ivo del Scandi skulle nog sagt att det påminner om Tväråvalvet.
Exactemente!Intill Yeret-liften i Serre Che?
Ja, upp till 40 gr i den sluttningen.Blev en sväng ned där med familjen i påskas. Kan väl säga att det inte blev så uppskattat då vi hamnade mellan lite klippor där det var hyfsat brant.
Bilden är din @SoulRider
Storsnasen kanske?@STORPOTATEN, åkte också där förra säsongen (därav som jag kunde ta frågan) och förstår att det kan ha blivit lite kärvt med familjen i släptåg, som sagt rätt brant och klippor i kombo på sina ställen.
Så till frågan: Vilken topp är jag påväg upp mot i bilden?
Korrekt! Det gick fort. Roligt namn, helt ok åkning och fin miljö!Storsnasen kanske?
Var där och turade i ett annat liv, men tyckte jag kände igen mig ändå.Korrekt! Det gick fort. Roligt namn, helt ok åkning och fin miljö!
Bilden tillbaka till @STORPOTATEN
Nix. Här kommer en lite större bild - för 8 poäng..Cervinia?
Aj fan, jag har helt glömt den här kedjan! För mycket bombardinos.
Huit pointes!!!Stuben?
Åtta poäng belönas med en Fernet Branca om/när våra skidspår korsas i La Plagne..Tack! Vad gör jag nu med mina åtta poäng? Kan man växla in dem mot något?Annars kan jag tänka mig att casha in dem i framtiden i utbyte mot ytterligare goda råd om vi äntligen kommer iväg till La Plagne. Återkommer!
Om man lärt sig något här så är det att de flesta läser max en tredjedel av frågan/instruktionerna.Litet förvånad kanske att kriterierna för att svara före kvällningen stämde med dig! Kvällen kommer kanske så här års tidigt där uppe bland fäbodarna!Kör på!
Jo, häruppe börjar det skymma. Är det inte kväll nu?Kvällen kommer kanske så här års tidigt där uppe bland fäbodarna!Kör på!