Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Tack @fredw
Här kommer en helt annan miljö, vad heter pisten vi ser här?
IMG_20240126_115824802_MP.jpg

Bidrar med lite bättre fredagsmusik:

Inga gissningar ens? För mig känns miljön obekant och Snöguden är ju ofta ute och far på märkliga platser. Känns varken som fjäll eller alper. Slovenien? Jag förstår att det inte är pistens namn men…
Eller så är det nån svensk stadsbacke trots allt.

Jag har lagt till en ny bild som ledtråd. Ett av många fina fjäll att göra topptur på som finns runt sjön.

1000000245.jpg

Då har jag en pixlig bild och vad jag tror kommer vara en svår fråga. Rakt fram ser man en avkrok i ett större system. Vad heter den lilla byn som namnger den här delen av det större systemet?

Gissning ger ledtråd eller ny bild med lite mer att gå på.

Visa bilaga 29795

Då har jag en pixlig bild och vad jag tror kommer vara en svår fråga. Rakt fram ser man en avkrok i ett större system. Vad heter den lilla byn som namnger den här delen av det större systemet?

Gissning ger ledtråd eller ny bild med lite mer att gå på.
Tror du har rätt… Så någon får kasta in en galen gissning. Saalbach? 😜

Tror du har rätt… Så någon får kasta in en galen gissning. Saalbach? 😜
Bra gissning, men vi befinner oss i ett annat land och en ganska bra bit västerut.

Om man zoomar en bit i den här bilden ser man samma liftsystem i bilden nedan, men med lite bättre väder och mer att gå på. Jag kan dessutom säga att bilden nedan är tagen vid 09.15

1000000281.jpg

Imponerande, jag trodde det skulle behövas lite fler ledtrådar än så. Har du varit där, eller hur tog du den?
Har varit i Maurienne-dalen två gånger, men aldrig åkt i Les Sybelles. Det är bara en tidsfråga dock. 😁 För övrigt en dal som verkligen förtjänar mer uppmärksamhet från oss svennar.
Men det var andra bilden, med dalgången, som gjorde det enklare. Tyckte iofs att det var väldigt likt Rhone-dalen, men där har jag varit en del så den kunde jag avfärda snabbt. Nästa dal till rakning blev Maurienne. 👍

Här kommer en bild från en by, vilken då?
1706592993997.png

Senast ändrad:
Javisst är det Restaurant Tua i den lilla pärlan Bivio som ligger på norrsidan Julierpass.
Fru PC blev mycket förtjust i Bivio.

Jag har förresten kört över floden Aare (eller var det nu en sjö? :unsure::ROFLMAO:) flera gånger idag, mycket vatten i den hur som helst.

Din tur @Kalle_Luzern !
Aha, du är lite mer västerut än mig. Får du avnjuta Bern måntro? 😀 Willkommen in der Schweiz!
Ibland måste man åka pist för att komma till dalstationen. I morse tex, relativt njutbart alternativ. Vad heter pisten?
1706635181659.jpeg

Senast ändrad:
Ja, det är ju numret och får väl duga. Standard heter den. (Delvis) öppen för första säsongen sen 2019 eller 2020. Graustocks nordwand i bakgrunden där det finns ett riktigt rävigt extremskidåknings ”åk” som nog inte ens en handfull personer gett sig på.

Kom igen @Hawk100
Innebär det att snösituationen i Engelberg är helt ok?? Frågar åt några kompisar som landar i Zürich på fredag kväll… 😉

Tillbaka
Topp