Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Vid typ Rifugio Gardenacia ovan La Villa?

1706792088754.png

Nästan. Men det duger, såklart. Fredw vet såklart hur det ser ut i dolomiterna.

Vi är på vägen upp på berget Sassongher. Vägen går från Fundanacia, lite söder om Rifugion.
Fin runda man kan går där. Från Corvara genom dalen till Fundanacia, upp på Sassongher och ner till Corvara genom Colfosco.

Nästan. Men det duger, såklart. Fredw vet såklart hur det ser ut i dolomiterna.

Vi är på vägen upp på berget Sassongher. Vägen går från Fundanacia, lite söder om Rifugion.
Fin runda man kan går där. Från Corvara genom dalen till Fundanacia, upp på Sassongher och ner till Corvara genom Colfosco.

Jag tackar och ger ett wild card till Svante Eliasson som gjorde grovjobbet och satte mig på rätt spår. Bilden är din, Svante!

Arrgh, sur. 😩 :poop: Broloppet 2025 över Öresundsbron öppnade för anmälningar idag kl 12.00, jag gick in kl 12.03 men det var för sent... 40 000 platser såldes till dem som gick in i kön tidigare.

Mysig bild.

Senast ändrad:
Det stämmer! Kungsliften. Den är väl inte speciellt flack men detta är toppen. Det här var för lätt för er grabbar, tjugo minuter.

Lätta frågor är helt ok (och det var inte lätt för mig). VI har alla det problemet här att lägga frågorna på "lagom" nivå iofs men helt ok att bara lägga ut en fin bild. Och nu fick vi ju se hur där ser ut!

Det stämmer! Kungsliften. Den är väl inte speciellt flack men detta är toppen. Det här var för lätt för er grabbar, tjugo minuter.
jag har bara åkt liften en gång. Minns att den var lååååång och flack.
Nu blev jag tvungen att kolla på kartan:
liften ser ut att vara 1,8 km lång och gå ca 340 höjdmeter (ganska brant på slutet..?).

som jämförelse: Jäckvik, med Sveriges längsta släplift på 1,9 km och 360 höjdmeter. Jag ska upp dit i helgen och har mina tvivel om anläggningen är för flack (eller snön för djup för lutningen). Rapport kommer :)

jag har bara åkt liften en gång. Minns att den var lååååång och flack.
Nu blev jag tvungen att kolla på kartan:
liften ser ut att vara 1,8 km lång och gå ca 340 höjdmeter (ganska brant på slutet..?).

som jämförelse: Jäckvik, med Sveriges längsta släplift på 1,9 km och 360 höjdmeter. Jag ska upp dit i helgen och har mina tvivel om anläggningen är för flack (eller snön för djup för lutningen). Rapport kommer :)

Det är korrekt, väldigt brant på slutet och det är väl det jag minns då.

Spännande! Har aldrig åkt i Jäckvik. Blir intressant att få rapport.

Jag ska för övrigt till Bydalen imorn är tanken, där kan vi också snacka långa släpliftar. Både Bydalen och Björkliden är värda en sittlift var kan jag tycka. Men det är ju inte gratis.

Bjorli?

Aurdal - Valdres Alpinsenter?

Wallander hälsar från helikoptern:

1706871211064.png

Senast ändrad:
Vad heter skidorten vi har långt nedom/bakom oss när vi åker denna lift?

1706873778527.jpeg

Fredag, och vi börjar med litet premium blues utanför frågan. När man tagit liften upp så är man…

Snödjup

Tillbaka
Topp