fabianSvensson
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Nä, det var längre ifrån platsen vi är/varKan bilden vara tagen från vägen upp på toppen petzeck?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nä, det var längre ifrån platsen vi är/varKan bilden vara tagen från vägen upp på toppen petzeck?
Nästan. Men det duger, såklart. Fredw vet såklart hur det ser ut i dolomiterna.
Vi är på vägen upp på berget Sassongher. Vägen går från Fundanacia, lite söder om Rifugion.
Fin runda man kan går där. Från Corvara genom dalen till Fundanacia, upp på Sassongher och ner till Corvara genom Colfosco.
Visa bilaga 29894
Tack fredw! Här kommer en bild från en lokal pärla från mitt håll.
Du har aldrig försökt köpa biljetter till Rammstein????Arrgh, sur.![]()
Broloppet 2025 över Öresundsbron öppnade för anmälningar idag kl 12.00, jag gick in kl 12.03 men det var för sent... 40 000 platser såldes till dem som gick in i kön tidigare.
Mysig bild.
Stämmer!Storstenshöjden?
Stämmer!
Det ser ut att vara den långa, flacka toppliften i Hemavan..?
Det stämmer! Kungsliften. Den är väl inte speciellt flack men detta är toppen. Det här var för lätt för er grabbar, tjugo minuter.
jag har bara åkt liften en gång. Minns att den var lååååång och flack.Det stämmer! Kungsliften. Den är väl inte speciellt flack men detta är toppen. Det här var för lätt för er grabbar, tjugo minuter.
jag har bara åkt liften en gång. Minns att den var lååååång och flack.
Nu blev jag tvungen att kolla på kartan:
liften ser ut att vara 1,8 km lång och gå ca 340 höjdmeter (ganska brant på slutet..?).
som jämförelse: Jäckvik, med Sveriges längsta släplift på 1,9 km och 360 höjdmeter. Jag ska upp dit i helgen och har mina tvivel om anläggningen är för flack (eller snön för djup för lutningen). Rapport kommer![]()
Då kör vi en svår
Var är vi nu?
Aldrig hört talas om (trots att jag bor relativt nära), intressant anläggning...
men jevlar. han prickade rätt!Bjorli?
Aurdal - Valdres Alpinsenter?
Valtournenche ... ?
Nix.