Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Nej! Berget som syns i annan vinkel

Bilagor

• E4FEE62C-124B-4EFD-9354-D747CEAA6DA2.jpeg
    E4FEE62C-124B-4EFD-9354-D747CEAA6DA2.jpeg
    878.5 KB · Besök: 105
Gondol i svenskhåla.. Branäs eller Kläppen då, kan dock inte ett enda café på bergen 😅

Edit: igen fel av mig haha, för långsam på att uppdatera sidan

Japp.
Satte mitt personliga höjdrekord där, 4 554 möh.
Din tur @PisteCarver .
Kände igen konturen av Strahlhorn 4190m nere i vänsterkanten, och eftersom din bild är tagen på högre höjd än den toppen så var det inte så svårt.:)
Jag tar mig ju alltid uppåt med lift, så mitt höjdrekord är bara Gobba di Rollin 3900 möh.🏔️

Då frågar jag från vilken topp jag har tagit den här bilden?
1708031072526.jpeg

Rofelewand, Watzespitze och Verpeilspitze. Tjusiga toppar.
Du står på Palinkopf?
Visst är det så.
Det sista setet på gymmet precis avklarat, nu ska de sista grejerna plockas fram, och i morgon bitti ska bilen lastas för avfärd…. ⛷️:)
Inget puder i sikte tyvärr, det blir nog bara piståkning. Har inte åkt puder sedan Solheisen och Norefjell med @Ivo del Scandi i mars förra året. Så hoppet står till 🇳🇴 än en gång senare på säsongen.

Rokk on Maestro!;)

Visst är det så.
Det sista setet på gymmet precis avklarat, nu ska de sista grejerna plockas fram, och i morgon bitti ska bilen lastas för avfärd…. ⛷️:)
Inget puder i sikte tyvärr, det blir nog bara piståkning. Har inte åkt puder sedan Solheisen och Norefjell

Gissar att du ska till ditt älskade Österrike..?
Norefjell och Solheisen bjuder på fint puder imorgon enligt prognosen. Tyvärr kan man ju inte vara överallt 🤷

Visst är det så.
Inget puder i sikte tyvärr, det blir nog bara piståkning. Har inte åkt puder sedan Solheisen och Norefjell med @Ivo del Scandi i mars förra året. Så hoppet står till 🇳🇴 än en gång senare på säsongen.

Rokk on Maestro!;)
Härligt härligt - God Tur!

Då tar vi dessa ägg då, vad heter liften?
1708033192830.png

Visst är det så.

Rokk on Maestro!;)
Några dm i prognosen för nästa vecka här, men kanske inte når över åt ditt håll då? Vill påminna om att offpist på betongsnö är väldigt bra träning! ☝️Med värmen i går är det bra chans för det till helgen, iaf under 2500 m eller så…

Då tar jag också en ägglift som varit med förr. Lite speciell med den här ensidiga mellanstationen! Vad heter liften?
Edit 2 med ledtråd: det är i Zentralschweiz i ett skidområde.
IMG_2888.JPG

Edit: glömde nästan att det är discodags! Här en klassiker som tydligen fått en revival nu. 🕺💃

Senast ändrad:
Äntligen! Visst är det Rotenfluebahn i Mythenregion. Namnet på mellanstationen har 100 hökar redan avslöjat. De tänkte efter före och byggde den vid dalnedfarten, är nog sällan de kan ha öppet ner till dalstationen på ca. 600 m. I andra bilden syns bl.a. Uri Rotstock, och Stoos skidområde med Fronalpstock. Tredje bilden behöver väl ingen förklaring? ;)

Bild från den omtalade bussresan nu @MrHotDog ? 😃

Snödjup

Tillbaka
Topp