Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Ja, definitivt.
I förhållande till Anderna så är Pyrenéerna något åt sydväst. Och du har ju varit i Anderna, så det var en högst rimlig estimering från min sida. ☝️ ;)

När vi ändå ägnar oss åt rimlig estimering så kanske den trevliga byn i sydväst är Superdévoluy? ;)

1718631069858.png

Då har jag kikat lite i arkivets bilder från ungdomstiden och hittar följande bild från tidigt 90-tal tror jag.
1718656552739.jpeg

Men vad heter haket jag är på??

Nu osar det, men inte Vars Les juants. Kom igen, nu klämmer ni den?
Man borde kanske kolla på kartor ;). Visserligen nära. Kollade på det för många år sen när vi spenderade vintern i alperna. Då kom idén att avsluta vintern med bad i Medelhavet. Och då hade det varit på vägen. Dock kom folkebussen aldrig såpass långt.... så jag missade den delen av alperna än så länge. Men näsan kände man igen...

Bilagor

• Screenshot_20240617_224703_Maps.jpg
    Screenshot_20240617_224703_Maps.jpg
    123.4 KB · Besök: 29
Senast ändrad:
Man borde kanske kolla på kartor ;). Visserligen nära. Kollade på det för många år sen när vi spenderade vintern i alperna. Då kom idén att avsluta vintern med bad i Medelhavet. Och då hade det varit på vägen. Dock kom folkebussen aldrig såpass långt.... så jag missade den delen av alperna än så länge. Men näsan kände man igen...
Jag måste erkänna att jag faktiskt varit i Vars!!!
Men bara i ca 5 min för ett snabbt wc-besök på väg ner mot Pra Loup.
Ångrar att vi inte stannade gör en dags skidåkning där!!!

Pisten är blå…. vad är det som händer charter-potätan…. är det Sunwing och Bamseklubben som gäller nuförtiden? :unsure: ;)
Tjaaa....jaaa...så kanske det är. Man är ju inte Hermann Maier så blå är det absolut bästa för carving!
Och Bamseklubben är inte långt från sanningen när man bor på Club Villages.... 😅

Ja, är man så lättdistraherad faller man på målsnöret. 😜 Tycker det verkar som att skåningarna tänjer begreppet backar lite väl, men de får väl vara glada för det lilla (eller de små då i det här fallet). ;)
Här en backe, ner mot vilken sjö?
1718703597737.jpeg

Tillbaka
Topp