fredw
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Han sprang väl inte till fots över glaciärer?![]()
Nej med det låg snö kvar på en del ställen och han var uppe och nosade på glaciärerna här och där.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Han sprang väl inte till fots över glaciärer?![]()
Nej. Vi är inte i Mauriennedalen. Kanske något söderut? Och kanske något västerut?Bonneval Sur Arc?
Hmm… åt sydväst…. La Mongie, Col du Tourmalet?Nej. Vi är inte i Mauriennedalen. Kanske något söderut? Och kanske något västerut?![]()
Ehhh, tyckte jag sa något söderut/västerut...men kanske var otydlig?Hmm… åt sydväst…. La Mongie, Col du Tourmalet?![]()
![]()
![]()
![]()
Dit hade vi nog åkt, om de fortfarande haft öppet. Så nej, men nu börjar vi närma oss geografiskt.Pelvoux Vallouise?
Ja, definitivt.Ehhh, tyckte jag sa något söderut/västerut...men kanske var otydlig?![]()
Ja, definitivt.
I förhållande till Anderna så är Pyrenéerna något åt sydväst. Och du har ju varit i Anderna, så det var en högst rimlig estimering från min sida.![]()
![]()
Det brukar inte finnas snö i Rosengård?När vi ändå ägnar oss åt rimlig estimering så kanske den trevliga byn i sydväst är Superdévoluy?
Visa bilaga 32591
Byn ser onekligen gemutlich ut. Men icke den såklart.När vi ändå ägnar oss åt rimlig estimering så kanske den trevliga byn i sydväst är Superdévoluy?
Visa bilaga 32591
Götapetter!Luska vidare så återgår jag till väsentligheter så länge....
Visa bilaga 32592
Götapetter!
Skibum-adventure-säsongaren har blivit en pool-charter-potäta!![]()
![]()
Nu osar det, men inte Vars Les juants. Kom igen, nu klämmer ni den?Kan det vara vars-la foret blanche man tror?
Byn då, heter den vars les juants? Fanns väl visst flera där i området.
Va, jag efterfrågar en by och du ger mig en pist? Näe, det duger inte tyvärr. Även om det är just den pisten som är väldigt trevlig.Räcker det med att ange pistens namn? Kan det vara Peynier?
Le Hawk kliver in och sopar hem spelet!! Visst är det Vars Sainte Marie och precis framför turistbyrån, med blicken upp mot den trevliga pisten. Som för övrigt var helt folktom varje gång vi åkte den. Vilket också syns på bilderna.Vars Sainte Marie?
Pisten är blå…. vad är det som händer charter-potätan…. är det Sunwing och Bamseklubben som gäller nuförtiden?Va, jag efterfrågar en by och du ger mig en pist? Näe, det duger inte tyvärr. Även om det är just den pisten som är väldigt trevlig.![]()
Man borde kanske kolla på kartorNu osar det, men inte Vars Les juants. Kom igen, nu klämmer ni den?
Nope….Krazy Kangaruu i Anton?
Jag måste erkänna att jag faktiskt varit i Vars!!!Man borde kanske kolla på kartor. Visserligen nära. Kollade på det för många år sen när vi spenderade vintern i alperna. Då kom idén att avsluta vintern med bad i Medelhavet. Och då hade det varit på vägen. Dock kom folkebussen aldrig såpass långt.... så jag missade den delen av alperna än så länge. Men näsan kände man igen...
Tjaaa....jaaa...så kanske det är. Man är ju inte Hermann Maier så blå är det absolut bästa för carving!Pisten är blå…. vad är det som händer charter-potätan…. är det Sunwing och Bamseklubben som gäller nuförtiden?![]()
![]()
Brösarps backar?