Snowgod
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Övre stol i RiksgränsenVar kan den här bilden vara tagen???
Visa bilaga 32743
Snyggt, mitt i prick! Frågan är din @fabianSvenssonLänge sen, men kan du vara uppe på Äkäskero?
Duved (Hamrebacken)?Tack,ibland känner man bara igen det...
Vilken backe är det här?
1. Eibsee?Här kommer en s.k. trestegsraket:
1. Namn på sjön?
2. Namn och höjd på högsta toppen i bild?
3. Ungefärlig höjdskillnad mellan sjöns yta och den högsta toppen i bild?
Fel. Men gissning ger som brukligt ledtråd: Fel land, rätt bergskedja.1. Eibsee?
2. Zugspitze 2962 m?
3. 1989 m ?
Fel. Ledtråd: Fortfarande fel land.1. Hinterer Gosausee?
Hittar dock inte vilket berg det skulle vara som syns så det är väl fel... Den ligger på 1150 m ö h invid Dachsteinmassivet
Alla rätt, snyggt! En fantastisk kullis måste jag säga.Klöntalersee, Ruchen, 2901 m och runt 2050 fhm?
Nej, inte så högt. Och fel bergskedja.ett hugskott - Säntis?
Nu närmar det sig, både geografiskt och höjdmässigt. Inte heller rätt bergskedja.Chansar på Belchen i Schwarzwald.
Le Grand Ballon i Vogeserna?Nu närmar det sig, både geografiskt och höjdmässigt. Inte heller rätt bergskedja.
Grand Ballon är det, mycket riktigt. Högst i de trakterna. Med mycket fantasi och zoomande syns några kända toppar i Alperna.Le Grand Ballon i Vogeserna?
Annars någonstans i Jura, men det kan i så fall vara nästan var som helst, inte så mycket att gå på.
Hade väderstationen varit med hade jag känt igen det direkt från början.Grand Ballon är det, mycket riktigt. Högst i de trakterna. Med mycket fantasi och zoomande syns några kända toppar i Alperna.Tog med flit en där passvägen syns för att ha något att gå på.
Här på andra sidan toppen, står en väderradar där uppe.
Visa bilaga 32764
Bra spanat @PisteCarver
Le Grand Ballon i Vogeserna?
Annars någonstans i Jura, men det kan i så fall vara nästan var som helst, inte så mycket att gå på.
Så är det.Jondal (bilden) - Tørvikbygd?
Det är ingen vik, det är en bukt.Får man gissa vilken vik du står vid även om man inte får gissa på berget (ännu)….![]()
Det är ingen vik, det är en bukt.![]()
Ja, vad tänkte jag på?I just detta fall är det iofs inte helt fel att tala om en vik…… med tanke på var bilden är tagen.
Fritt fram nu alltså!
Akta dig, det finns TBE även i Skåne numera.Ojoj, hela 96m fallhöjd
stenshuvud är väldigt vackert. Men jag har aldrig sett så många fästingar på benen som efter en lite promenad där![]()