Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

IMG_4087.jpeg
Vad heter fjället och vad är speciellt med fjället just i år?

Vi är längre norr än les arc 😉 senast fjellet var så här snöfritt var 1937 och sägnen säger att nästa världskrig ska börja när all snö är borta. Fortfarande 50 cm snö/is kvar

Vi är längre norr än les arc 😉 senast fjellet var så här snöfritt var 1937 och sägnen säger att nästa världskrig ska börja när all snö är borta. Fortfarande 50 cm snö/is kvar
Ha ha. Les Arcs var en gammal gissning som råkade ligga kvar så jag såg inte ens att jag gissade det,,, men nånstans i Norge kanske.

Såg en artikel om Fonnfjellet i Meråker som verkar stämma. Där har jag varit och tänkte tidigare att det kunde vara det men trodde inte det då.

Så Fonnfjellet.

@Fredrik- Fonnfjellet stämmer så det är din tur.

Fonnfjellet har fått sitt namn från Fonna, en stor snödriva som "aldrig" smälter men i år gör den det, första gången på 87 år.

20210719_182841 - Copy - Copy.jpg

Tar en lätt då jag ska iväg snart. Var är bilden tagen?

edit: Var ändå en rätt lång säsong på mannfjellet/fonnfjellet har jag för mig men sen har det varit varmt så snön smelte.

Churfirsten med sjön där har man ju beundrat många gånger på väg till/från ZUR. :love:

Moving on. En del människor vet inte sitt eget bästa. Det gäller uppenbarligen även träd. Den här rackaren tyckte nog initialt att det var en god idé att slå rot långt upp på kalfjället, flera hundratals meter från närmsta frände. Nyfiken på vad han tycker nu, även om han växt på sig en del.

Men vi gillar ju berg, så vad heter högsta toppen i bilden?

1725785059713.png

Verkar finnas några ”grushögsfjäll” med flera sidotoppar där i trakterna… Bilden med sjön hjälpte. (y)
Rätt skönt när det inte är för mycket folk… När jag kom hit började jag se lite fler som äntligen vaknat. Vältrampat som synes, populär topp sommar och vinter. Vad heter toppstationen som syns där bakom?
1725801453638.jpeg

började titta lite utefter Rhein men insåg att ditt flyg var under inflygning.
Började leta nära Frankfurt och då var det enkelt.

Då fick jag lära mig att Rüsselheim ligger precis vid Frankfurt

Tillbaka
Topp