STORPOTATEN
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Nu svalnade det lite grann. Röros var närmre och ni är ju i rätt land och härjar.Storefjell ski- og akesenter, Golsfjellet?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nu svalnade det lite grann. Röros var närmre och ni är ju i rätt land och härjar.Storefjell ski- og akesenter, Golsfjellet?
Javisst! Sølen alpinsenter är det, eller bara Ulvåberget. Det lilla skidsystemet med den stora utsikten, över Sølen-massivet.Sølen alpinsenter?
ingen snö på sommaren pga värme. Men bara ett halvt svar än så länge.Ja jo det är rätt men utveckla gärna och vad heter fjellet?
Ha ha. Les Arcs var en gammal gissning som råkade ligga kvar så jag såg inte ens att jag gissade det,,, men nånstans i Norge kanske.Vi är längre norr än les arcsenast fjellet var så här snöfritt var 1937 och sägnen säger att nästa världskrig ska börja när all snö är borta. Fortfarande 50 cm snö/is kvar
Churfirsten va? Så Walensee.Då bjuder jag också på en lätt. Vad heter sjön?
Visa bilaga 33530
Naj naj. Vi skall högre. Och till annat land.Sånfjället?
Naj naj. Vi skall högre, men vi är i Rendalen.Gloføken?
Högre ändå. Här är toppen från ett anant håll.Nordre Sålekinna?
Yes, Søre Sølen är det. Med Sølentjønna i förgrunden. Säkert sparsamt bestigen då de flesta går upp på midtre då den är lite högre. Det var i alla fall min motivering..Søre Sølen då?
Funderade litet, men beslutade att ”sit on my hands”…Och du kom ju (nästan) undan med att fråga vart.
![]()
Så heter den, högsta station mellan Andermatt och Sedrun. Första bilden med Pazolastock i förgrunden och Bristen i bakgrunden. Bristens 2500 fhm upp från dalen är alltid imponerande att beskåda när man kör söderut mot Gotthard.Schneehüenerstock?
Med beröm godkänt för det svaret (sorry, alla OpelägareFula Oplar!