Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Ja och stridspiloten i Kalles film, ni som träffat Hawken… Kan det vara han!?! 😳🤓😜

Visa bilaga 34383
Nope. Nix. Här är han med sin bongotrumma för exakt en vecka sedan.
1000010708.jpg

Vad som helvete händer här? Jag kom hem just från forsar, ch förstår ingenting. Vem var drumspelaren i bilden? Vilken lift? Jag hittar ingen bild. Ja, jag tror det här har blivit för svår för mig. Jag tror jag bara flugfiskar, forspaddlar och åker skidor. P.S. Anton, veckan 9, bokat. Varje eftermiddag, klockan 16, Moserwirth!

Jag menar bara, att om någon nybis vill komma med, hen sku kanske förstå ingenting alls.

Och, samma Gitarr spelare Esa Pulliainen kanske
40 år senare. Esa är också en skidinstruktör och jätte bra skidåkare!

Senast ändrad:
Då kommer jag igen, med nypudrade fjäll i bakgrunden. Vad heter högsta toppen i detta lilla massiv?

1730020510232.png

Och efter Satanic Saturday kommer ju som alla vet Satanic Sunday, varför jag bjuder på sjörövarrock av högsta klass.

ja, det är ju en fördel om man vet ungefär var Potatisen söker fisk och kan använda verktyget:

(prefekt för att planera toppturer och avslöja fallhöjdsfuskande skidanläggningar. Fast i Norge har jag aldrig stött på något fuskande med höjdmeter)

94 km bilväg till Limone Piemonte säger Wallander, får se om det är närmast...

Edit: Fast det blir nog svårt att slå Camp d'Argent nedan.

Senast ändrad:
Jag tycker att det ser ut som Menton i Frankrike, va där i somras och lyckades såklart pricka in en vecka med dåligt väder. med hjälp av Google maps får jag fram Camp d'argent med 23 km fågelväg och dryga fyra mil med bil.

Jag tycker att det ser ut som Menton i Frankrike, va där i somras och lyckades såklart pricka in en vecka med dåligt väder. med hjälp av Google maps får jag fram Camp d'argent med 23 km fågelväg och dryga fyra mil med bil.

Visst är det Menton!
och du får godkänt på Camp d'argent (även om jag inte tror att anläggningen är i drift längre..?) verkar vara 4,5 mil dit

Till Limonetto är det 6,5 mil (när det är klara med att röja upp biltunneln, Google visar fn. den längre vägen över Tendepasset) Tågen rullar i annan tunnel som kommer fram i Limone ca 7 mil

Till Isola2000, Auron och Valberg är det ca 10 mil

Med lite flyt så blev det min tur. I brist på vinterbilder så kommer en fin ölbild istället.
I vilken stad är bilden tagen? Bakgrunden kanske är alldeles för suddig för att märka det karaktäristiska tornet, även pelaren är del av en igenkännbar byggnad.
722375A2-D9BF-4A12-AEE6-2A342A5578CB.jpeg

Polskt öl, torn... ;) Gott öl antar jag! :-) Ser fint ut, många rekommenderar Krakow, min dotter var där nyss. Återkommer.

Senast ändrad:
Nytt försök. Vad heter glaciären vid den blå pilen och skidorten vid den gröna pilen?

1730194329025.jpeg

EDIT: Hade tydligen redan haft med nedanstående bild, tar den ur tävlan. Bilden togs i Lech den 12/3/2020, dvs två dagar innan hela Österrike stängde alla liftar pga Covid-pandemin...

1730190534760.png

Senast ändrad:
Nytt försök. Vad heter glaciären vid den blå pilen och skidorten vid den gröna pilen?

Visa bilaga 34474

EDIT: Hade tydligen redan haft med nedanstående bild, tar den ur tävlan. Bilden togs i Lech den 12/3/2020, dvs två dagar innan hela Österrike stängde alla liftar pga Covid-pandemin...

Visa bilaga 34472
Chansar lite:
Marmolada respektive Arabba

Snödjup

Tillbaka
Topp