Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Spännande... en blind höna...

En topkat ur 80talet driver runt på en sjö. Vad heter sjön?

Bilagor

• IMG-20240427-WA0005.jpg
    IMG-20240427-WA0005.jpg
    274.6 KB · Besök: 73
Toppen långt bort i mitten är nog inte så svår, men frågan är ju var bilden är tagen? Det är nära ett bergspass. Vad heter det?
IMG_0150.jpeg

Hmmm, här såg man ju inte så mycket. Förutom ett visst berg då. Och du verkar vara på ett högt berg med glaciär. Nära ett pass.

Hmmm...gissar väl på ngt. Pic de l'Etendard och Col du Sabot / Col du Glandon? :unsure:

Hmmm, här såg man ju inte så mycket. Förutom ett visst berg då. Och du verkar vara på ett högt berg med glaciär. Nära ett pass.

Hmmm...gissar väl på ngt. Pic de l'Etendard och Col du Sabot / Col du Glandon? :unsure:
Nix. Men det stämmer att jag är på ett högt berg. Strax före passering av ett pass för att sen gå ner lite och sen ännu högre upp till en topp.
Berget långt bort kanske är svårare än jag trodde. Det är inte svart, som synes snarare tvärtom.

Inte många pass där jag är ute och vimsar men känns som vi är på andra sidan av det där berget? Col du Sanetch?

Senast ändrad:
Inte många pass där jag är ute och vimsar men känns som vi är på andra sidan av det där berget? Col du Sanetch?
Nu kom vi närmare och på rätt sida ”av det där berget” men inte tillräckligt långt ifrån det och fel land.
Kan förtydliga att passet har ingen väg. Så här ser det ut när vi gick tillbaka mot passet efter att ha besökt den höga toppen.
Det är ganska ljust där.

IMG_0151.jpeg

Då är ni kanske uppe på Monte Rosa och knatar... på italienska sidan? Passo del Naso vid Lyskamm? Colle del Lys verkar ju ligga i Schweiz och där var det tydligen inte.

Senast ändrad:

Snödjup

Tillbaka
Topp