Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Vad kul att få chansen!

Vart är vi på väg...

(alltså om det är skidåkare i SAAB 9000, var är man om ca 20minuter)

IMG_4551.jpeg

Den där har jag sett i Norge tänkte jag, googlade och den verkar ligga på ett helt annat ställe än jag var ;). Sogn Ski Center verkar ligga närmast?

(alltså om det är skidåkare i SAAB 9000, var är man om ca 20minuter)

Till Kittelfjäll ovan övningskörde jag just vår nya Saab 9000 och rände i typ 90 km/h på vägen dit rakt igenom genom en vägkorsning som plötsligt dök upp med stoppskylt nånstans i ödemarken efter Dorotea medan pappa slumrade till i passagerarsätet... :rolleyes::oops:

Till Kittelfjäll ovan övningskörde jag just vår nya Saab 9000 och rände i typ 90 km/h på vägen dit rakt igenom genom en vägkorsning som plötsligt dök upp med stoppskylt nånstans i ödemarken efter Dorotea medan pappa slumrade till i passagerarsätet... :rolleyes::oops:
Tror jag vet vilken korsning. Man bör ta höger där 😁

nehepp, tror fortfarande att det är Fortun Kyrka. Men var du ska åka skidor vet jag inte

nehepp, tror fortfarande att det är Fortun Kyrka. Men var du ska åka skidor vet jag inte
Hittade också Fortun kirke men delen till vänster på den här kyrkan verkar inte den ha. edit: ser nu att det inte är en utbyggnad utan ett litet hus på sidan. Då bör det vara den kyrkan.

Om det är Fortun kirke kan turen gå till Turtagrø för turer.

Senast ändrad:
Hittade också Fortun kirke men delen till vänster på den här kyrkan verkar inte den ha. edit: ser nu att det inte är en utbyggnad utan ett litet hus på sidan. Då bör det vara den kyrkan.

Om det är Fortun kirke kan turen gå till Turtagrø för turer.
Jamenvisst !

Bra jobbat, din bild nu.

Lånade pappas tjänstebil till Sälen ett par veckor efter 18års dagen. Vid ett tillfälle när jag satt i passagerarsätet och drack öl så körde polaren rakt fram i en t-korsning i ca 90km/h och efter en kort flygtur landade vi ute på en åker samtidigt som jag spillde ut ölen över hela instrumentpanelen.
Ingen av oss hade haft körkort i mer än en vecka.

Fick efter det en gammal SAAB 9000 av pappa så att jag inte skulle köra sönder hans tjänstebil något mer. 🤣

Bjuder på pausmusik/bilmusik i väntan på ny bild:

Jaha, hela den andra bilden är full av ledtrådar på skyltarna men ingen vill försöka, så då byter vi bildgåta.
Vad heter den här rustika och synnerligen mättande franska maträtten som bl a innehåller ”lardons, pommes de terre, oignons, fromage et creme”?
Ovanpå hela härligheten hade de även gratinerat ett rejält stycke Raclette!
Gissar på att en portion innehöll ca 5000 kalorier….😅
1736801955406.jpeg

Jaha, hela den andra bilden är full av ledtrådar på skyltarna men ingen vill försöka, så då byter vi bildgåta.
Vad heter den här rustika och synnerligen mättande franska maträtten som bl a innehåller ”lardons, pommes de terre, oignons, fromage et creme”?
Ovanpå hela härligheten hade de även gratinerat ett rejält stycke Raclette!
Gissar på att en portion innehöll ca 5000 kalorier….😅
Visa bilaga 36715
Hmmmm.....påminner en hel del om kvällens måltid.... 😉
1000011783.jpg

Tillbaka
Topp