fredw
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Hooks Hill innan erosionen tog fart????
Hmm trodde du varit på platsen? Eller är det nya tider nu, att du bara känner igen platser du varit på?!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hooks Hill innan erosionen tog fart????
Kittelfjäll ?
Korrekt! Din tur.Kittelfjäll ?
Nope !Den där har jag sett i Norge tänkte jag, googlade och den verkar ligga på ett helt annat ställe än jag var. Sogn Ski Center verkar ligga närmast?
(alltså om det är skidåkare i SAAB 9000, var är man om ca 20minuter)
Tror jag vet vilken korsning. Man bör ta höger därTill Kittelfjäll ovan övningskörde jag just vår nya Saab 9000 och rände i typ 90 km/h på vägen dit rakt igenom genom en vägkorsning som plötsligt dök upp med stoppskylt nånstans i ödemarken efter Dorotea medan pappa slumrade till i passagerarsätet...![]()
Inte i den farten!Tror jag vet vilken korsning. Man bör ta höger där![]()
Nej, inte, men rätt landJag gissar på Galdhöpiggen!
Hittade också Fortun kirke men delen till vänster på den här kyrkan verkar inte den ha. edit: ser nu att det inte är en utbyggnad utan ett litet hus på sidan. Då bör det vara den kyrkan.nehepp, tror fortfarande att det är Fortun Kyrka. Men var du ska åka skidor vet jag inte
Jamenvisst !Hittade också Fortun kirke men delen till vänster på den här kyrkan verkar inte den ha. edit: ser nu att det inte är en utbyggnad utan ett litet hus på sidan. Då bör det vara den kyrkan.
Om det är Fortun kirke kan turen gå till Turtagrø för turer.
Ja, kyrkan gick att bildgoogla, men frågan (kanske otydligt) var: "Vart är vi på väg?" Givet att det var skidåkare i bilen som skulle åka i 20minuter till.Hmps hittade kyrkan först och kan komma med en ny bild.
Det är rätt. Din tur.Du står väl på lilla "bron" Rampestreken (Åndalsnes)?
Lånade pappas tjänstebil till Sälen ett par veckor efter 18års dagen. Vid ett tillfälle när jag satt i passagerarsätet och drack öl så körde polaren rakt fram i en t-korsning i ca 90km/h och efter en kort flygtur landade vi ute på en åker samtidigt som jag spillde ut ölen över hela instrumentpanelen.Till Kittelfjäll ovan övningskörde jag just vår nya Saab 9000 och rände i typ 90 km/h på vägen dit rakt igenom genom en vägkorsning som plötsligt dök upp med stoppskylt nånstans i ödemarken efter Dorotea medan pappa slumrade till i passagerarsätet...![]()
Nej
Nej. Ingen av er är i rätt land...St. Moritz?
Hmmmm.....påminner en hel del om kvällens måltid....Jaha, hela den andra bilden är full av ledtrådar på skyltarna men ingen vill försöka, så då byter vi bildgåta.
Vad heter den här rustika och synnerligen mättande franska maträtten som bl a innehåller ”lardons, pommes de terre, oignons, fromage et creme”?
Ovanpå hela härligheten hade de även gratinerat ett rejält stycke Raclette!
Gissar på att en portion innehöll ca 5000 kalorier….
Visa bilaga 36715
Det är bra det, blir ni insnöade på berget så kan han gå i ide och leva på den till våren.Ser ut som den tårta fett som SP nyss tryckte i sin stackars kropp…![]()
Nä nä, vi bronzar hela dagarna…Det är bra det, blir ni insnöade på berget så kan han gå i ide och leva på den till våren.![]()