KalleBackeus
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Det borde väl vara uppe på La Flegere, och jag gissar på att pisten är antingen Floria eller Crochues.
Senast ändrad:
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
La Flegere och Floria var helt rätt! Din tur.Det borde väl vara uppe på La Flegere, och jag gissar på att pisten är antingen Floria eller Crochues.
Visst är det så! Stafettpinnen över till @PisteCarverCieloalto?
Nej, men det är rätt land.Kappl kanske?
Ja, ett litet men fint skidområde, okänt för de flesta men inte för ”les connoisseurs”.Pitztal gletscher!
Snyggt! Din turVal-d'Isère?
Olympique?
Snabb replik, bra!!Olympique?
Vill också vara snabb. Breithorn.Vilket berg kikar jag upp på här?
Snyggt därBreithorn 4195 möh.
Du har helt rätt.Är det Jungfrun och Eviga snöfältet? Som sedan går ihop med Aletch?
Eller är jag helt ute och cyklar som vanligt???![]()
![]()
Denna bör väl @PisteCarver ta utan att blinka (och googla) va?Då testar vi om någon vet var jag tog den här bilden….
Visa bilaga 39353
Nja, om det är ett Bordeaux slott så är det inget av de fem Medoc Premiere Grands Cru Classés (de hade jag känt igen). Det är inte heller Chateau Petrus (Pomerol) eller Ch Cheval Blanc och Ch Ausone (Saint-Emilion). Sen finns det i Grand Cru Classé listan från 1855 ytterligare en 70-80 slott, och de har jag inte tid att kolla igenom.Denna bör väl @PisteCarver ta utan att blinka (och googla) va?
Epernay är en stad, inte ett slott.Epernay?
Och? Läs frågan...Epernay är en stad, inte ett slott.![]()
Ja just det, han frågar väl inte efter en stad heller?Och? Läs frågan...![]()
Ja just det, han frågar väl inte efter en stad heller?
Det är väl ett slott på bilden?
Med ditt resonemang så kan jag svara Frankrike!
![]()
Här är EXAKT var bilden togs från (som frågan lyder, alltså var fotografen stod)