Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Var ute och körde i skogen i helgen och stötte på denna klump. Vad heter toppen?

1758484728608.webp

Någon vål (tvål?) den är. Tvillingvålen?
Nix, det är ingen vål. Den bär ett annat namn för liiite spetsigare topp....

EDIT: Ibland bör man dubbelkolla sig själv. Tog fel på namnet, det är inte namnet för liiiite spetsigare topp = Stöt.

Men området känns relevant. :-)

Senast ändrad:
Nix, det är ingen vål. Den bär ett annat namn för liiite spetsigare topp....

EDIT: Ibland bör man dubbelkolla sig själv. Tog fel på namnet, det är inte namnet för liiiite spetsigare topp = Stöt.

Men området känns relevant. :-)
Om det finns en kulle som kallas Storstöten så gissar jag på den.

Ja, eller Bachsee som den också kallas. Väldigt populär bland turister, lätt att promenera dit från Grindelwald First. Som synes fin utsikt mot några stora berg. 🏔️

Din bild @Emmis
Tack, har själv gått där på nån typ av cykelväg längs stranden. Jättepop men jättefint!
Då undrar jag var bilden e tagen

Bilagor

• IMG_4080.webp
    IMG_4080.webp
    984.7 KB · Besök: 127
Jaha då sitter man här o fredagsrocken ligger på mig. Hittade en för tråden lämplig låt

Ja faktiskt men tänker mig nog att man kan hitta platsen… de e inte så udda

Wallander undrar: Hur hittar man den? Även om det kanske är en välbesökt plats så tycker jag inte det finns så många landmärken att gå på i bilden. Om inte någon känner igen de bergen men det gör inte jag.
Vet inte heller om det är en vår-, sommar- eller höstbild etc så svårt att bedöma var (på vilken höjd över havet, på vilken breddgrad etc) snö borde rimligt ligga kvar på det sättet (eller inte).
Kanske är det upphuggna pister man ser i bakgrunden?

Nep inte björkliden @Christiam De var inte ordet svart i låttitlen som var ledtråd. Och ja @fredw upphuggna pister skymtar i horrisonten. Men eftersom det frågas om ledtrådar får ni en till;

Bilagor

• IMG_4456.webp
    IMG_4456.webp
    46.8 KB · Besök: 21

Snödjup

Tillbaka
Topp