Hawk100
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Ser brutalt ut, så jag drar till med Chamonix...Vad heter det här åket?
Själv har jag ingen aning, så det räcker med att svara var bilden togs.
Visa bilaga 42928
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ser brutalt ut, så jag drar till med Chamonix...Vad heter det här åket?
Visa bilaga 42928
Påminner lite om när man tittar ner mot Titlis-rundtur, så drar till med det.Vad heter det här åket?
Visa bilaga 42928
Nix.Ser brutalt ut, så jag drar till med Chamonix...
![]()
Japp. Bilden är tagen vid utgången från Rotair-liften.Påminner lite om när man tittar ner mot Titlis-rundtur, så drar till med det.
Ja, "Rundturen" som sagt. Men man måste åka ner åt andra hållet i Steinberg, hålla vänster mot "Never Sun", klättra/gå över en kam sen är det två firningar med lite åkning emellan innan man turar upp mot Grassen och åker ner mot Fürenalpbahn. Populär tur. https://www.engelbergmountainguide.ch/winter/skitouren/tagestouren/titlis-rundtour/Japp. Bilden är tagen vid utgången från Rotair-liften.
Tillbaks till dig.
Du som kan området; finns det något åk ner där om man firar sig ner en bit?
Från toppen av Schilthorn?Ja, "Rundturen" som sagt. Men man måste åka ner åt andra hållet i Steinberg, hålla vänster mot "Never Sun", klättra/gå över en kam sen är det två firningar med lite åkning emellan innan man turar upp mot Grassen och åker ner mot Fürenalpbahn. Populär tur. https://www.engelbergmountainguide.ch/winter/skitouren/tagestouren/titlis-rundtour/
Visa bilaga 42929
Var är den här bilden tagen?
Visa bilaga 42930
Visst är det så.Bilden visar ett väldigt sexigt åk?
Hmmm, hade varit ett mäktigt åk att ha stökat av. Min kropp, i alla fall tidigare i livet, har klarat höjd hyfsat bra får jag nog ändå säga. Värre då med frugan som generellt sett har en jevvla mycket bättre kondis än vad jag har. Men kroknar på höjd.Visst är det så.
En bergsguide som jag har åkt en del med i Alagna berättade om det åket en gång och jag och några kompisar var ganska sugna, men det har tyvärr aldrig blivit av.
Kanske lika bra det för min kropp funkar dåligt på den höjden.
Din tur @STORPOTATEN
Japp, that's the one!Le Refuge du Mont Juvet?
Du glömde ett li, men visst är det Tierberglihütte SAC. Bilden tagen från Titlis cliff walk, Gwächtenhorn i bakgrunden bl.a. Finns en fin via ferrata upp till hütten, får kanske åka dit i sommar.
Nej, det gjorde jag inte, du såg väl att berget i rebusen var ”litet”?Du glömde ett li, men visst är det Tierberglihütte SAC.
Ahaaaaa......det är i alperna alltså! Hmmmm.....Här var det tyst…
Då tar vi en bild med lite mer vy över bakgrunden.
Och gissningar belönas med ledtråd.
Visa bilaga 43007
Rätt bergskedja!Ahaaaaa......det är i alperna alltså! Hmmmm.....![]()
![]()
Ahhh, den höge, mitten och Torsten. Och naturligtvis Ädelgrisen.Rätt bergskedja!
Du vet ju var det är så nu hjälper vi övriga med en vy åt motsatta håller som gör det mycket lättare.
Visa bilaga 43008
Det var flera bra ledtrådar från Potätan, håll till godo!Ahhh, den höge, mitten och Torsten. Och naturligtvis Ädelgrisen.![]()
Du måste tänka lite utanför boxen, @Hawk100 , som Potätan gör.Hmmmm….
Var tusan hittar man Hochspitze, Mittelspitze,Torstenspitze och Edelschwein….??
Rätt land men fel Bundesland.Greitspitze 72(a) kanske?
Det är fel skidort, vi är inte i Tirol.Precis den!
Ja, 10b Panorama heter den.Med tanke på tredje bilden säger jag Panorama.
För att förtydliga det något otydliga, Hoher Dachstein, Mitterspitz och Torstein.Ja, 10b Panorama heter den.
Panorama mot ”Ädelgrisen” och ”Torsten” som Potätan påpekade.
Din tur @Kalle_Luzern !
Visst är det Wixi.
Vad är det för skidområde som syns i bakgrunden??
Visa bilaga 43031
Ut på tur, alltid sur gäller ju dessutom.Det är blygrått, ser kallt ut, trist snö, hon måste kämpa sig snett uppåt i backen och liften ligger långt bort? Så - varför ler hon?![]()
Åre. Ni går uppför Mullfjället från Fjälliften i Tege?Vad är det för skidområde som syns i bakgrunden??
Visa bilaga 43031
Stämmer!! Åre i bakgrunden!!!Åre. Ni går uppför Mullfjället från Fjälliften i Tege?
Edit: Eller heter den Fjällvallsliften då?