Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Japp. Bilden är tagen vid utgången från Rotair-liften.
Tillbaks till dig.

Du som kan området; finns det något åk ner där om man firar sig ner en bit?
Ja, "Rundturen" som sagt. Men man måste åka ner åt andra hållet i Steinberg, hålla vänster mot "Never Sun", klättra/gå över en kam sen är det två firningar med lite åkning emellan innan man turar upp mot Grassen och åker ner mot Fürenalpbahn. Populär tur. https://www.engelbergmountainguide.ch/winter/skitouren/tagestouren/titlis-rundtour/
1767890092127.webp

Var är den här bilden tagen?
019.webp

Ja, "Rundturen" som sagt. Men man måste åka ner åt andra hållet i Steinberg, hålla vänster mot "Never Sun", klättra/gå över en kam sen är det två firningar med lite åkning emellan innan man turar upp mot Grassen och åker ner mot Fürenalpbahn. Populär tur. https://www.engelbergmountainguide.ch/winter/skitouren/tagestouren/titlis-rundtour/
Visa bilaga 42929

Var är den här bilden tagen?
Visa bilaga 42930
Från toppen av Schilthorn?

Visst är det så.

En bergsguide som jag har åkt en del med i Alagna berättade om det åket en gång och jag och några kompisar var ganska sugna, men det har tyvärr aldrig blivit av.
Kanske lika bra det för min kropp funkar dåligt på den höjden.

Din tur @STORPOTATEN
Hmmm, hade varit ett mäktigt åk att ha stökat av. Min kropp, i alla fall tidigare i livet, har klarat höjd hyfsat bra får jag nog ändå säga. Värre då med frugan som generellt sett har en jevvla mycket bättre kondis än vad jag har. Men kroknar på höjd.

För tillfället fylls varenda flöde med puder oavsett om det är Kittel, Tänndalen eller alperna.... Så här kommer en bild på vägen mot puder. Strax bortom passet ligger en refuge, vad heter den?

1767992421481.webp

Du glömde ett li, men visst är det Tierberglihütte SAC.
Nej, det gjorde jag inte, du såg väl att berget i rebusen var ”litet”?😜
”li” som ändelse/tillägg på ett substantiv betyder ju ”litet” på Schwiizerdütsch, ungefär som „erl“ i Österrike eller „chen“ i Tyskland.☝️;)

Ein gläsli Wiisswi, bitte!🥂

Tillbaka
Topp