Kalle_Luzern
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Mt. Baker?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nu är du i rätt delstat men inte rätt ortMt. Baker?
Helt rätt vi hade typ 25 minus och allt var stenhårtCrystal Mountain då. Bilden tagen nära Summit House.
Det är kanske svårt att tro, men en av de skönaste carving pister jag känner till ligger i Vogeserna, pisten ligger vid Teleski Kastelberg i skidområdet Ski Bresse.Fantastiska möjligheter för carving?![]()
Stämmer ju visserligen. Drygt 700 fhm breda och fina pister utan massa branter.Fantastiska möjligheter för carving?![]()
Ja, exakt. Körde hela vägen ner till Dieni och sen tillbaka till Andermatt där jag startade dagen.Du ser ut att vara på väg ner från Cuolm Val och längre bort i dalen syns Sedrun?
Rätt land men fel skidort.Gaislashkogelbahn?
Då vill jag veta vad liftstationen som syns till höger i bilden heter.
För @Kalle_Luzern och @STORPOTATEN gäller det även att markera och namnge den högsta bergstoppen som syns.
Visa bilaga 43357
Eftersom det kom 20 cm två nätter i rad (och bara under natten), så blev det aldrig ompistat. De pistade kvällen innan och sen kom snön under natten.Sparar den bilden som fint exempel på förhållanden när allmountainskidor funkar perfekt i pist!Gillar sånt.
Nej, inte Tirol och inte glaciär.Pitztal gletscher?
Orkar inte rita och hålla på.Endast @Schubertan1997 som försöker.
Kan vi locka fram @Kalle_Luzern med lite tysk söndagsschlager?
Här med Helene Fischer och ”Null auf Hundert”.
Också fel Bundesland.Heiligenblut?
Hochgolling är högst i bilden och också högst i bergsgruppen Niedere Tauern.Orkar inte rita och hålla på.Hochgolling kanske syns.
Ska man vara petig så var frågan vilken liftstation som syns i bilden, och det är Seekarspitzbahn. Panoramabahn har jag alldeles bakom ryggen. Men du har ju beskrivit var bilden är tagen, så kör på @Schubertan1997 !Tänker inte Kalle ta det öppna målet så gör jag det. Precis brevid Panoramabahns bergstation.
Yikes, här tror man att man är unik. Givetvis är det Ramberget. Din bild @SoulRiderRamberget Göteborg?
Bodde intill Ramberget när jag var student för ett gäng år sedan. Åkte longboard ner för backarna där någon gång, rätt utmanande. Tog din bild främst på stenarna intill vägen, och anade starten på serpentinvägenYikes, här tror man att man är unik. Givetvis är det Ramberget. Din bild @SoulRider![]()
Kände faktiskt också igen den, inklusive de gula husen till vänster, är gammal Hisings-bo som ofta varit i de krokarna. Simmat några träningsmil på Lundbybadet och många friluftsdagar på Rambergsvallen.Bodde intill Ramberget när jag var student för ett gäng år sedan. Åkte longboard ner för backarna där någon gång, rätt utmanande. Tog din bild främst på stenarna intill vägen, och anade starten på serpentinvägenHur var turen?
Fjärran Östern?I fjärran ser man toppstationen i ett liftsystem, vad heter det?
Longboard kan jag tänka mig är utmanande! Men fin väg upp. Själva åkningen var inte den bästa kanske, men 10 minuter upp och 1 minut ner gav iallafall mycket träning på att växla mellan åka och gåBodde intill Ramberget när jag var student för ett gäng år sedan. Åkte longboard ner för backarna där någon gång, rätt utmanande. Tog din bild främst på stenarna intill vägen, och anade starten på serpentinvägenHur var turen?
Bild kommer strax!