Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Låter onödigt friskt. 🥶
Vad spanade jag ner på här?
1769199039389.webp

Sparar den bilden som fint exempel på förhållanden när allmountainskidor funkar perfekt i pist! 🙂 Gillar sånt.
Eftersom det kom 20 cm två nätter i rad (och bara under natten), så blev det aldrig ompistat. De pistade kvällen innan och sen kom snön under natten.
QST 92 funkar alldeles utmärkt då.;)
Men fru PC föredrar att åka på sina pistskidor (80mm) i sånt här.🤷‍♂️

Tänker inte Kalle ta det öppna målet så gör jag det. Precis brevid Panoramabahns bergstation.
Ska man vara petig så var frågan vilken liftstation som syns i bilden, och det är Seekarspitzbahn. Panoramabahn har jag alldeles bakom ryggen. Men du har ju beskrivit var bilden är tagen, så kör på @Schubertan1997 !

Yikes, här tror man att man är unik. Givetvis är det Ramberget. Din bild @SoulRider :)
Bodde intill Ramberget när jag var student för ett gäng år sedan. Åkte longboard ner för backarna där någon gång, rätt utmanande. Tog din bild främst på stenarna intill vägen, och anade starten på serpentinvägen :) Hur var turen?

Bild kommer strax!

Bodde intill Ramberget när jag var student för ett gäng år sedan. Åkte longboard ner för backarna där någon gång, rätt utmanande. Tog din bild främst på stenarna intill vägen, och anade starten på serpentinvägen :) Hur var turen?
Kände faktiskt också igen den, inklusive de gula husen till vänster, är gammal Hisings-bo som ofta varit i de krokarna. Simmat några träningsmil på Lundbybadet och många friluftsdagar på Rambergsvallen.

Bild kommer strax!
Longboard kan jag tänka mig är utmanande! Men fin väg upp. Själva åkningen var inte den bästa kanske, men 10 minuter upp och 1 minut ner gav iallafall mycket träning på att växla mellan åka och gå :)

Tillbaka
Topp